Com ser una tiktoker d’èxit segons Esperansa Grasia
Lluis Cascant, en l’entrevista del 'TÀP Zàping', pregunta a la jove de Benaguasil quin és el secret del seu èxit a la xarxa social.
Cada dia Gema Palacio, més coneguda com Esperansa Grasia a les xarxes, té un reconeixement mediàtic més gran gràcies als seus continguts humorístics a la xarxa social TikTok. Els seus vídeos virals li han permés ser col·laboradora habitual del TikTok de Netflix i participar amb una secció pròpia en Podríem fer-ho millor. Per això, en l’entrevista a l’últim TÀP Zàping, Lluís Cascant no va voler desaprofitar l’ocasió per a preguntar-li el secret del seu èxit, ja que ell es considera un tiktoker frustrat. En aquest sentit, Palacio creu que la clau és la constància, ja que segons ella, la xarxa unfla els primers vídeos que fa algú que acaba d’entrar-hi perquè s’hi enganxe. Després, però, només la producció de vídeos amb certa assiduïtat i que els continguts agraden a la gent, serà el que assegure que algú es faça viral a la xarxa.
En el cas d’Esperansa Grasia, probablement el seu èxit també rau en el fet d’haver trobat un contingut amb el qual tantíssima gent se sent identificada: la comparativa entre la quotidianitat que ens pinten els americans a les pel·lícules i la nostra realitat. Precisament aquesta sintonia amb els seus seguidors és el que l’ajuda a trobar noves idees, ja que sovint en els comentaris els usuaris expliquen situacions similars a les que narra Palacio.
Ara bé: no tot és meravellós quan una persona es fa viral, ja que segons explica la tiktoker, al principi feia vídeos per diversió, però ara sent certa pressió per fer vídeos amb tantes o més visites que les que ha tingut fins ara. I les xarxes són com tot: hi ha fluctuacions, i hi ha dies en què el contingut funciona molt bé, però altres dies en què observa un descens. Per això Palacio s’ho pren amb filosofia i accepta que les coses pugen i baixen.
Un altre aspecte que la jove veu un poc “térbol” són les marques que s’acosten a ella per fer publicitat. Diu que a vegades s’ha trobat amb estafes, i per això deixa que faça un filtre el seu representant. Així mateix, no veu just bombardejar els seus seguidors amb publicitat, ja que són els que l’han ajudada a arribar fins on està. Per això intenta gestionar-ho amb compte i fer-ho només si ho considera viable.