Carina, una assistent virtual de l'Ajuntament d'Altea que resol dubtes sobre la Covid-19
L'assistent ofereix informació veraç i contrastada i utilitza fonts d'informació oficials.
L'Ajuntament d'Altea, com a resposta a l'actual estat d'alarma, ha afegit en els seus web municipals un xatbot per a respondre tots els dubtes de la població sobre la Covid-19. El seu nom és Carina i es pot trobar a la part inferior esquerra de la pantalla en alteadigital.es, altea.es i, en breus, en radioaltea.com i visitaltea.es.
El regidor de Comunicació i Noves Tecnologies, Pere Barber, ha explicat que l'assistent virtual està disponible les 24 hores del dia i vol ajudar a aclarir tots els dubtes relacionats amb el nou coronavirus, com ara els símptomes o com evitar el contagi. Carina ofereix informació veraç i contrastada i utilitza fonts d'informació oficials com l'OMS, el Ministeri de Sanitat o articles científics, entre d'altres.
Aquest servei gratuït ha estat desenvolupat per un equip d'experts de l'empresa 1MillionBot, especialitzada en la creació d'assistents virtuals intel·ligents, i dirigit per la doctora Raquel Pomares, experta en biologia. L'assistent, però, únicament està disponible en castellà.
Altea s'uneix a altres entitats que ja han inserit Carina a les seues pàgines, com la Generalitat, diputacions provincials, ajuntaments, universitats, mitjans de comunicació i empreses.