Directes
Ara en la televisió
TERRITORI EN CONCERT
Ara en la ràdio
FÓRMULA TERRITORI (reemissió)

Més desinfecció i càmeres termogràfiques, les novetats als aeroports

S’extremen les mesures de protecció amb canvis en la gestió de cues o establiment d’aforaments màxims.

Turistes arriben a l’aeroport d’Alacant-Elx / 'À Punt NTC'

Aquest dilluns es posen en marxa noves mesures de protecció sanitària contra el coronavirus, com ara la desinfecció més profunda i càmeres termogràfiques. Amb l’inici de la nova normalitat, s’obrin les fronteres amb els països de l’espai Schengen excepte amb Portugal, que ha demanat que siga l’1 de juliol. De manera, que finalitzen les restriccions de mobilitat.

Entre aquestes mesures, hi ha canvis en la gestió de cues, processos de desinfecció més profunds, establiment d’aforaments màxims, marques per a les distàncies i també l’ompliment d’un formulari de manera que les autoritats obtinguen una traçabilitat en el cas que siga necessari localitzar el turista si hi ha un contagi pròxim. A més, dins dels avions s’instal·laran càmeres termogràfiques per a realitzar controls sanitaris de presa de temperatura sense que el passatger ho perceba.

El trànsit aeri s’ha desplomat a Espanya un 95% durant el mes d’abril i més del 99% al maig, segons les dades d’Aena. El president de l’empresa gestora d’aeroports, Maurici Lucena, ha assegurat que els mesos de l’estat d’alarma “han sigut els mesos més durs de la nostra història”.

4.262 milions d’euros per a reflotar el turisme després de la pandèmia

Amb l’obertura de les fronteres, el sector turístic, un dels sectors més afectats per la pandèmia, espera poder reactivar l’activitat. El govern espanyol destinarà 4.262 milions d’euros addicionals per a impulsar la recuperació del turisme, en el marc del pla d’impuls al sector turístic, dissenyat amb els representants del sector i amb la coordinació de les comunitats autònomes.

El pla contempla 28 mesures per a recuperar la confiança en la destinació, reactivar el sector, millorar-ne la competitivitat, així com una campanya de brànding i promoció. Per la seua banda, el sector hoteler remarca la situació d’incertesa en què es troben. Encara que les ajudes del govern espanyol són benvingudes, el sector considera que no s’hi pot conformar i caldria recuperar campanyes com la de l’Imserso i ampliar els ERTO.

També et pot interessar