Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES NIT
Ara en la ràdio
TERRITORI SONOR (reemissió)

Les direccions d’infantil i primària reclamen "concreció i no fer passos en fals” en la tornada a l'escola

La Federació Espanyola d'Associacions de Directors, Fedeip, demana “garanties sanitàries” per a l’alumnat i el professorat.

El president de la a Federació Espanyola d'Associacions de Directors de Centres Públics d’Infantil i Primària, Fedeip, Vicent Mañes

Tornar a l’escola sí, però “amb garanties [sanitàries] per a tot el món, alumnat, professorat i la resta de treballadors als centres”. És la posició que la Federació Espanyola d'Associacions de Directors de Centres Públics d’Infantil i Primària, Fedeip, traslladarà aquest dijous en la reunió del Ministeri d'Educació amb els titulars de les comunitats autònomes i els representants de la comunitat educativa.

En una entrevista a À Punt NTC, el seu president, Vicent Mañes, no ha entrat a valorar el pla del ministeri per a reactivar l'educació pressencial al setembre fins a conèixer-lo directament en la reunió, però ha recordat que ni professorat ni directors són “especialistes sanitaris”, per la qual cosa ha reclamat “informació correcta per a exercir les tasques” i “com més concreció millor per a no fer passos en fals”. En aquest sentit, ha explicat que la nova proposta ministerial obligarà a “replantejar l’organització física i la programació d’activitats” que els centres fa setmanes que preparen.

Tornar a l'escola "al més prompte possible"

La decisió de reactivar l’educació presencial en els trams d’infantil i primària sintonitza amb els postulats de la Fedeip, que defensa la tornada “al més prompte possible” per la importància del contacte físic i la socialització de l’alumnat amb el professorat i l’atenció directa per als escolars i les famílies.

Suspens en noves tecnologies

D’altra banda, el president de la Federació de Directors i Directores d’Educació Infantil i Primària ha compartit la impressió que la pandèmia ha posat al descobert les mancances del sistema educatiu públic d’una manera similar al que ha passat amb la sanitat. Les atribueix al dèficit pressupostari i d’infraestructures. Considera Mañes que ha quedat palés, especialment, en el cas dels recursos en noves tecnologies per a l'educació a distància, que s’empren com a suport de l’educació presencial, però s’han demostrat insuficients quan ha calgut usar-les de manera exclusiva.

També et pot interessar