La Seguretat Social reobri l'atenció presencial en les oficines
Per a acudir-hi serà indispensable haver sol·licitat una cita prèvia.
El Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha reobert al públic aquest dijous amb cita prèvia la major part de les oficines de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), que romanien tancades des de la declaració de l'estat d'alarma.
Per a acudir a una oficina de l'INSS serà indispensable haver sol·licitat una cita prèvia. El servei també s'ha posat en funcionament aquest dijous. Així mateix, amb l'objectiu garantir el compliment dels protocols de seguretat sanitària, hi haurà límit d'aforament i un major temps previst d'atenció per a cada visita.
L'horari d'atenció presencial serà, com abans del tancament, de 9:00 hores a 14:00 hores, de dilluns a divendres. Per a demanar cita prèvia en una oficina de l'INSS per a sol·licitar una prestació, per exemple, cal cridar a la línia de telèfon 901 106 570 o entrar en el web.
D'inici, es reobriran únicament els CAISS (Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social), ja que compten amb les condicions apropiades per a garantir la seguretat sanitària i possibiliten mantindre la distància deguda.
Assistent virtual i atenció telefònica
En qualsevol cas, la Seguretat Social ha reforçat en els últims mesos l'atenció mitjançant els canals telemàtics. De fet, durant la pandèmia ha resolt més de 250.000 prestacions sol·licitades per aquesta via i en només una setmana ha rebut la demanda de més de 300.000 llars de l'ingrés mínim vital únicament de manera telemàtica.
D'altra banda, la TGSS, mitjançant un únic punt d'atenció al ciutadà, 'T'ajudem', situat en la pàgina web i seu electrònica de la Seguretat Social, guiarà als usuaris per a realitzar les seues gestions d'afiliació, cotització i pagament de deute.