La ciutadania valenciana confia en À Punt per a informar-se del pas de la DANA

La televisió d’À Punt obté una mitjana en els dos dies de gota freda de 6,2% de quota d’audiència i de 17,3 milions d’impactes en Twitter

VÍDEO | La ciutadania valenciana confia en À Punt per a informar-se del pas de la DANA

Tot complint amb la seu raó de ser, À Punt ha fet un desplegament especial dels seus mitjans, ràdio, televisió, web i xarxes socials, per a oferir servei públic i informar la ciutadania de les conseqüències del pas de la DANA (depressió aïllada en nivells alts) per la Comunitat Valenciana.

Més d’un milió de valencians i valencianes ha connectat la televisió d’À Punt en algun moment d’aquests dos últims dies en què hi ha hagut una programació especial encapçalada per la redacció d’informatius dels mitjans públics i en col·laboració amb la resta de professionals vinculats a À Punt. La mitjana d’audiència d’aquestes 48 hores ha sigut de 6,2% de quota, 5,6% dijous i 6,9% divendres.

Els professionals d’À Punt lamentem que l’increment d’audiències i seguiment estiga vinculat a l’episodi d’aiguats que ha patit la Comunitat Valenciana. Però aquests són els moments en què la ciutadania necessita informar-se més, estar més connectada i rebre el caliu de tots els seus representants polítics i de la societat valenciana. Confiem que l’audiència continue fidel amb el seu espai de comunicació públic.

A més, la plantilla d’À Punt es solidaritza amb les persones que han perdut els béns i amb els familiars de les víctimes mortals que ha deixat la DANA.

Augment de la cobertura territorial

Les NTC matí han aconseguit mantindre’s durant tota la franja, de 7 h a 14 h ahir divendres, amb un 10,7% de quota i en la mateixa franja de dijous, un 9,2% de quota.

També les NTC del migdia han mantingut l’audiència amb un 10,3% divendres i un 12,1 % dijous. L’espai públic de comunicació valencià ha mantingut una fidelització dels NTC migdia de quasi 200.000 espectadors de principi a fi del programa. I igualment els NTC nit han obtingut un excel·lent percentatge d’audiència: un 6,7% dijous i un 5,2% ahir divendres.

Cal ressaltar que el desplegament d’À Punt per connectar i informar els espectadors/res de TV i els oients de ràdio durant tota la jornada, ha tingut un seguiment important en els magazins. À Punt Directe va mantindre ahir divendres un percentatge d’audiència del 8,5% durant tota la vesprada i en la mateixa franja, un 6,6% dijous.

À Punt ha aconseguit augmentar la cobertura territorial amb un 24,4% de població a la qual ha accedit, quasi un milió persones (979.000). I han crescut les audiències a les comarques de Castelló i sobretot a les de més al sud de la Comunitat Valenciana, i s’hi ha aconseguit un rècord d’audiència del 5’3%.

 

120.000 persones connectades al web

Digne de ressaltar és també el seguiment a través del web i les xarxes socials d’À Punt, que han estat en constant renovació de dades i oferint una informació de servei útil, comprensible, accessible i rigorosa. Durant l’episodi de la DANA l’etiqueta #PlugesÀPunt ha registrat al voltant de 4.000 piulades i més de 17,3 milions d’impactes a Twitter. La informació que ha oferit À Punt en totes les seues finestres ha comptat amb les imatges i vídeos que els usuaris i usuàries han fet arribar a través de les xarxes socials i whatsapps,amb centenars de missatges rebuts. A més durant l’episodi de pluges 120.000 persones han escollit el web d’À Punt per a informar-se minut a minut del temporal.

També et pot interessar

stats