• La Colla d’À Punt es guanya el públic infantil durant el confinament a casa

    À Punt | 22/05/2020 12:20
    À Punt Mèdia

    L’aposta educativa d’À Punt per a fer front a les necessitats de formació i de socialització imposades per la Covid-19 és tot un èxit. La comunitat educativa ha respost molt favorablement a l’oferta de continguts llançada per la cadena autonòmica, de forma que les visualitzacions s’han multiplicat per 10. L’alumnat, les famílies i el professorat veuen en el web d’À Punt un espai on compartir sentiments i coneixements.

    Quan es va decretar l’estat d’alarma À Punt va llançar La Colla a casa, un projecte on la cadena va fer una crida a la participació de centres educatius, editorials i institucions. Amb una vocació digital molt clara: els continguts tenen un consum en línia en primer lloc i després es difonen, de manera complementària, per les xarxes, en el butlletí dels membres de La Colla i, en tercer lloc, passen a l’emissió televisiva.

    Així, en el web d’À Punt Media els xiquets i xiquetes tenen molt on triar: La Colla ha rebut durant el període de confinament més de 700 vídeos, dels quals 150 han arribat des dels domicilis particulars fets pels xiquets i els seus pares; i altres 556 els han aportat les escoles de tota la Comunitat Valenciana. Vídeos on el professorat llança missatges d’ànim a l’alumnat i també pràctiques propostes educatives, que s’han estructurat per nivells, segons les edats. D’aquesta manera, La Colla és una eina més que poden utilitzar els professorat i les escoles per a estar en contacte amb l'alumnat en les setmanes de confinament.

    Gràcies als acords signats entre À Punt Mèdia i diverses institucions públiques i editorials privades, és possible fer una actualització diària de continguts per a educar i entretindre els xiquets durant el confinament, amb la incorporació de 130 vídeos més. La Diputació de València, la Fundació Sambori, Eldelvives, la Fundació Bromera i l'Editorial Bromera, Escola Valenciana, l'IVAJ, l'editorial Itbook, Edicions 96, l'editorial Brief o La Lletra Impresa són alguns dels col·laboradors de La Colla.


    Una proposta avalada per l’audiència, que creix un 1000 %


    Les visites a la secció La Colla del web d’À Punt Mèdia tenen una mitjana de 1.500 cada dia (111.900 de l’1 de març al 16 de maig), mentre que les visualitzacions es multipliquen per 10 des que es posaren en marxa.

    A favor de la difusió juga el butlletí diari que La Colla envia als 11.200 membres per correu electrònic i que també arriba a les escoles valencianes gràcies a l’acord signat amb la Conselleria d’Educació. Aquest butlletí de La Colla inclou una selecció del material rebut a més de les cançons i animacions dels artistes col·laboradors de La Colla.

    Finalment, també s’han incrementat les visites al canal oficial de YouTube de La Colla. Des que va començar el confinament, el canal té 563 nous subscriptors i més de 137.855 visualitzacions de sèries i animacions per a gaudir d'aquest espai a qualsevol hora del dia. Els vídeos més apreciats dins d’aquest canal són La colla et felicita pel teu aniversari i La tarara de les cançons dels Bíters.

    La proposta es completa des de mitjan abril amb la inclusió en la graella televisiva, en els matins dels caps de setmana, del programa La Colla a casa (de 9 a 9:30 h del matí), que s’ha sumat a l’oferta infantil d’À Punt per als caps de setmana, on s’inclou una àmplia oferta on apareixen Els Bíters, El cau de les feretes, Detectiu Conan, Bubble Bip, Noddy detectiu de joguets, Vicky el viking, Misterioses ciutats i Peabody.