Comencen a circular els trens de formació per la variant de Vandellòs

Segons Boira, aquesta variant és fonamental per al corredor mediterrani.

Comencen a circular els trens de formació per la variant de Vandellòs
Comencen a circular els trens de formació per la variant de Vandellòs

Els primers trens per a la formació de maquinistes han començat a circular aquest dilluns en la variant de Vandellòs del corredor mediterrani, un tram en doble via que substitueix l'actual de via única, segons ha anunciat el comissionat per a aquesta infraestructura, Josep Vicent Boira, després d'una reunió amb el conseller d'Obres Públiques, Arcadi España.

En les pròximes setmanes, 250 maquinistes realitzaran la formació, i al final d'any entrarà en funcionament. Són els trens que faran el trajecte València-Barcelona i que, 20 anys després, permetran descongestionar el trànsit d'un dels trams més conflictius de la línia.

Per a Boira, el fet que ja hagen entrat els primers trens en aquesta via és una "fita fonamental" que demostra que "les coses van per bon camí" i que "estem molt prop de la posada en servei d'aquesta via". Aquesta variant, ha subratllat, és "fonamental" per al corredor mediterrani, no sols perquè permetrà reduir el temps de viatge entre València o Alacant i Barcelona, sinó també perquè dona "fiabilitat" al projecte.

Per part seua, el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat "el degoteig de bones notícies" al voltant del corredor mediterrani. A més de l'inici de la circulació dels trens de formació per la variant de Vandellòs, España ha celebrat la licitació de l'accés ferroviari al port de Sagunt i els 64 milions licitats per part de Foment des del juliol fins a l'octubre en el corredor mediterrani.

També et pot interessar

stats