Reunió decisiva per al futur de Ford Almussafes a Colònia

La multinacional Ford explicarà a Colònia el pla estratègic per a les plantes que té a Europa.

El president del Comité d'Empresa de Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha destacat que el principal repte és mantindre els llocs de treball
El president del Comité d'Empresa de Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha destacat que el principal repte és mantindre els llocs de treball

Aquest dimarts és un dia decisiu per al futur de Ford Almussafes. La factoria valenciana espera amb preocupació la reunió que ha convocat la multinacional automobilística a Colònia. Ford vol reestructurar el seu negoci a Europa i per això a la trobada explicarà el pla estratègic. Invertirà 10.000 milions d'euros en aquest pla d'ajust per a afrontar les noves demandes del mercat automobilístic.

Està previst que la companyia explique a Colònia les línies mestres del seu pla estratègic per a les plantes que té a Europa, a pesar que no esperen que especifique tots els detalls. Ford ja ha anunciat importants ajustos i una reestructuració global. Ara la gran incògnita és saber com afectarà cada planta, i específicament la valenciana. La companyia nord-americana té 13 plantes a Europa: a Espanya, Alemanya, el Regne Unit, França, Romania i Rússia.

El president del comité d'empresa de Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha estat en À Punt Notícies Matí, unes hores abans de volar cap a Colònia, i ha dit que acudeixen a la reunió amb preocupació, però tranquils perquè la factoria valenciana està "molt ben situada en el context europeu". Els sindicats creuen que la transformació de la comapanyia a Europa "serà radical" i s'aplicarà progressivament en els pròxims anys. Segons Faubel, esperen canvis a nivell global, tant del mateix concepte de la companyia a Europa, com del disseny, i la distribució dels centres de producció, els centres de decisió i els llocs d'on eixiran els vehicles.

Ford va anunciar aquest pla de reestructuració per a fer front a la baixada de la demanda de vehicles i de la facturació a Europa. La companyia nord-americana vol contrarestar amb aquest pla d'ajust els efectes negatius del Brexit, de la política d’aranzels de Trump i l’impacte per a l’adequació dels motors dièsel a la normativa europea, entre altres.

El president del Comité d'Empresa de Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha destacat que el principal repte és mantindre els llocs de treball. Malgrat que són conscients que, amb la reestructuració no es podran conservar tots els llocs de treball a Europa, l'objectiu és que la planta valenciana quede afectada al menys possible i lluitaran per garantir els llocs de treball i les condicions laborals. La companyia ha anunciat una altra reunió a nivell mundial al mes de novembre a Detroit.

Aquesta setmana la factoria d'Almussafes ha parat la producció per a ajustar-la i afrontar la baixada de demanda de vehicles. La companyia ha aprofitat que hi ha dos dies festius a la Comunitat Valenciana, el 9 i el 12, i ha paralitzat totalment l'activitat amb un dia de vacances i dos dies de distribució irregular de la jornada.

El resultat de la reunió a Colònia afectarà no sols la factoria d'Almussafes, sinó també l'economia. L'impacte econòmic de Ford a la Comunitat Valenciana des que es va instal·lar ací, fa 42 anys, és evident. Segons un estudi elaborat per la Universitat Europea de València el 2016, Ford Almussafes representa el 18% del PIB de la Comunitat Valenciana i el 25% de les exportacions. Des de l'any 1976 fins a l'any 2016, Ford ha invertit 9.600 milions d'euros i ha fabricat 12 milions de vehicles a la planta valenciana. En l'actualitat, Ford Almussafes dona treball de forma directa a 7.800 persones i, de forma indirecta, a més de 9.000. Cada dia ixen de la factoria valenciana 1.840 cotxes.

També et pot interessar

stats