• El 60% de les consultes al telèfon d'atenció a la infància i l'adolescència són per violència

    Notícies Societat | 19/10/2019 18:20
    À Punt NTC

    El 56,7% de les consultes rebudes en el telèfon d'atenció a la infància i l'adolescència de la Generalitat han sigut relacionades amb algun tipus de violència, segons es desprén del balanç del primer semestre del 2019. 

    En aquest temps, el servei que depén de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha rebut 15.316 telefonades, 14.594 les van fer menors, i la resta, adults i familiars. En 942 casos s'ha requerit la derivació a forces i cossos de seguretat o a serveis de protecció al menor, entre altres. 

    El 56,7% de les telefonades tenien relació amb la violència exercida cap a un xiquet o xiqueta. L’assetjament escolar és el motiu principal de les consultes, representa el 17,6% dels casos, seguit del maltractament físic, amb un 13,3%, i del psicològic, amb un 12,7%. Les consultes per abús sexual han representat el 5,5%, i el ciberassetjament, el 2%. 

    La majoria de telefonades, el 71,9%, les han fetes dones, i la franja majoritària d'edat oscil·la entre els 12 i els 17 anys. 

    Atenció les 24 hores

    El telèfon ofereix atenció les 24 hores a càrrec d'un equip especialitzat de psicòlegs i també proporciona informació legal i social. El servei té dos línies: el 166111 i el 900 20 20 10. També té una línia de l'adult i la família, el 600 50 51 52, que els proporciona orientació.