• VÍDEO | El canal d'accés ferroviari al Parc Central de València acabarà en 2025

    Notícies Societat | 23/01/2019 21:36
    À Punt NTC

    El Ministeri de Foment preveu iniciar en 2021 la construcció del canal d'accés per al transport ferroviari a la ciutat de València, en el marc del projecte del Parc Central. El govern espanyol estima que les obres acabaran al final de 2024 o al principi de 2025, i que tindran un cost de 400 milions d'euros, la meitat dels quals els assumirà l'Estat. L'altra part la cobrirà a parts iguals la Generalitat i l'Ajuntament de València. 

    Així ho ha anunciat aquest dimecres el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, després d'una reunió de l'actual consell d'administració de la societat València Parc Central Alta Velocitat 2003.

    Saura ha explicat que al març actualizaran l'acord sobre el Parc Central, agilitzarà els tràmits i corregirà les previsions de finançament, que quasi s'han quadriplicat i passaran de 825 a 3.100 milions. 

    A partir de la renovació d'aquest conveni el govern central es compromet a finançar l'estació i el túnel passant, que garantirà l'accés en subterrani del transport ferroviari i el soterrament de les vies. I al mateix temps repercuteix la tercera fase del projecte, és a dir, el canal d'accés a la nova estació en les tres adminitracions competents: Ministeri de Foment (50%), Generalitat (25%) i Ajuntament de València (25%).

    El secretari d'Estat ha destacat que Foment ha presentat "una fulla de ruta clara" que demostra el "compromís definitiu" amb València, perquè passa "de les paraules als fets" i estableix una "planificació" per a l'accés de l'alta velocitat i el corredor mediterrani a la ciutat. 

    En la reunió amb Saura han particiat també la consellera d'Obres Públiques, María José Salvador, i l'alcalde de València, Joan Ribó, que a més de saludar els avanços en el projecte ha demanat que "les bones paraules" es concreten en el pròxim acord.  En aquest sentit, Ribó ha valorat com un pas avant comptar amb l'estudi de viabilitat del canal d'accés i d'un cronograma de treballs adaptat al projecte de pressupostos generals l'Estat per a 2019.