• Foment redacta el projecte per a reduir l'impacte acústic de l'A-31 al seu pas per Petrer

    Notícies Societat | el Vinalopó Mitjà | 22/11/2019 15:30
    À Punt NTC
    Tram de l'A-31 en el qual s'actuarà per a reduir l'impacte acústic a Petrer / Europa Press

    Tram de l'A-31 en el qual s'actuarà per a reduir l'impacte acústic a Petrer / Europa Press

    El Ministeri de Foment iniciarà la redacció del projecte per a la reducció de la contaminació acústica de l'A-31 al seu pas per Petrer. El pressupost estimat de les obres ascendeix a 1,76 milions d'euros.

    Les obres que s'han de projectar consisteixen en la instal·lació de pantalles de protecció acústica i l'adequació de sistemes de contenció davant de la instal·lació de les pantalles noves.

    Segons detalla el projecte, l'autovia A-31 registra nivells elevats de trànsit de llarg recorregut i la proximitat del terme municipal de Petrer, així com altres localitats com Elda o Villena i l'àrea metropolitana de les ciutats d'Alacant i Elx, “afavoreixen el trànsit d'agitació”.

    El traçat dissenyat en els anys 80 resolia la infraestructura mitjançant la duplicació de la carretera nacional i variants de població de manera que, en moltes ocasions, els nuclis urbans quedaven entorn de l'autovia. També s'han dut a terme desenvolupaments urbanístics d'àrees residencials, polígons industrials o fins i tot habitatges aïllats en les proximitats de l'autovia. “D'acord amb tot l'anterior, resulta necessària la interposició d'obstacles amb unes característiques adequades d'aïllament per a evitar la transmissió del so”, ha explicat Foment.

    Adjudicades les obres de rehabilitació del ferm del bypass nord de València

    D’altra banda, el Ministeri de Foment ha adjudicat el contracte d'obres de rehabilitació superficial del ferm de l'autovia E-15/A-7 a València, en el tram de l'anomenat bypass entre els enllaços de l'A-3 i la CV-35. El pressupost d'adjudicació ascendeix a 6,37 milions d'euros.

    Amb aquesta actuació, Foment millorarà la seguretat viària i el confort dels usuaris, i prolongarà la vida útil del ferm d'una via per la qual transiten uns 100.000 vehicles cada dia, un 25% dels quals pesants.