Josep Maria Àngel: “La gestió de la DANA va ser un dels moments més crítics al capdavant de Resposta a les Emergències”

48 min.

De la pantanada del 82 a la DANA de 2019. En tot aquest temps, la gestió de la resposta a les situacions d’emergència ha evolucionat molt, de manera que dos mesos després de les fortes pluges al Baix Segura “s’ha tornat pràcticament a la normalitat”. Així ho creu el secretari autonòmic de Seguretat i Resposta a les Emergències, Josep Maria Àngel. “L’administració ha donat resposta; ara cal donar confiança a la ciutadania i complir els compromisos”.

Josep Maria Àngel ha reconegut el repte que va suposar respondre a les grans inundacions que va patir el sud de la Comunitat Valenciana. “La gestió de la DANA va ser un dels moments més crítics al capdavant del servei de Resposta a les Emergències”, ha assegurat i ha afegit que entén les crítiques d’alguns sectors de la ciutadania al que qualifiquen com un retard de les ajudes. “S’ha passat un trauma i costa separar-se’n; hi ha factors emotius”, ha indicat.

En aquest sentit, el secretari autonòmic ha assenyalat que cada vegada “hi ha més rapidesa” en la resposta a la gestió de les emergències i que “a la ciutadania, cal donar-li informació real” en aquests moments, perquè el pitjor perill, al seu parer, “són les notícies falses”. En referència a les ajudes, Josep Maria Àngel ha tranquil·litzat les persones afectades: “Cal donar compte de les ajudes abans de concedir-les”, ha afegit.

stats