La nit s’il·luminarà de blau per a reclamar la integració de les persones autistes

El Dia de l'Autisme reivindica la integració educativa i laboral del col·lectiu, amb 6.000 valencians escolaritzats amb TEA.

Un jove amb TEA assenyala un pictograma en una imatge d'arxiu
Un jove amb TEA assenyala un pictograma en una imatge d'arxiu / À Punt

Il·luminar la nit de blau per a demanar la integració educativa i laboral de les persones amb autisme. És la crida que fa, per a aquesta nit a les 21:00 hores, la Confederació de l’Autisme a Espanya per a mostrar el suport a aquest col·lectiu en el Dia Mundial de Conscienciació sobre aquest trastorn neurobiològic. La iniciativa s’emmarca en la campanya internacional "Light it up blue, #LIUB" i enguany té com a lema "Puc aprendre. Puc treballar". A la Comunitat Valenciana hi ha més de 6.000 alumnes escolaritzats amb trastorn d’espectre autista (TEA).

Les associacions de familiars de persones amb TEA animen la ciutadania a encendre des de les finestres llums blaves, color amb què s’identifica aquest col·lectiu, amb mòbils o qualsevol altre element lluminós, per a mostrar el suport a aquest col·lectiu, que, precisament degut a les restriccions de l’estat d’alarma, en moltes ocasions són increpats en eixir al carrer per veïns que consideren que trenquen el confinament de manera injustificada.

Les Nacions Unides van instaurar en 2007 el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme per a posar en relleu la necessitat de contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA i promoure'n la inclusió en tots els àmbits de la societat. De fet, el lema d’aquesta jornada enguany es "Puc aprendre. Puc treballar".

Recursos educatius a l’abast

Aquest curs, els centres educatius de la Comunitat escolaritzen un total de 6.055 alumnes amb dictamen de TEA, segons han detallat en la Conselleria d’Educació. D'ells, 736 (12%) estan atesos en centres d'educació especial. El 88% restant, 5.319 estudiants, en centres ordinaris amb el suport d'especialistes i educadors: 3.948 integrats en aules ordinàries i 1.371 en unitats específiques, com les de comunicació i llenguatge.

Des de la suspensió temporal de classes, el 16 de març, els docents estan "bolcats" en l'atenció a distància a tot l'alumnat, un esforç que intenten redoblar en el suport a l’alumnat amb TEA. El rebost digital (ReDi) d'Educació incorpora materials i recursos per al professorat i les famílies. Ja suma més de 650 recursos i eines digitals per a treballar amb l'alumnat de totes de les etapes, com videojocs que ajuden al desenvolupament cognitiu i emocional de xiquets amb autisme o pictocontes.

També et pot interessar

stats