Els centres d’infantil i primària presenten les planificacions del curs que ve

Aquest dilluns s’ha de votar també en la taula sectorial d’Educació la proposta de programa de Conselleria.

Els "grups bambolla" de 20 alumnes fins a quart de primària són un dels principals reptes de les escoles de cara al curs 2020-2021
Els "grups bambolla" de 20 alumnes fins a quart de primària són un dels principals reptes de les escoles de cara al curs 2020-2021

Aquest dilluns els centres d’educació infantil i primària valencians lliuren a Educació les planificacions per al curs que ve, en les quals han hagut d’adaptar-se a les mesures proposades per la Conselleria, no sense dificultats sobretot a l’hora de plantejar com mantindre la distància de seguretat.

Algunes de les mesures que Educació considera imprescindibles per a poder reprendre les classes presencials al setembre són respectar la distància interpersonal, l’establiment dels anomenats grups bambolla o estables de 20 alumnes en infantil i fins a quart de primària, i el trasllat dels menjadors a les aules.

Són demandes que busquen fer els espais més segurs per a alumnat i professorat, però segons va explicar a Les notícies del matí Carlos Tortosa, membre de l’AMPA del Col·legi Cervantes de València, en la pràctica resulten inviables degut a la falta d’espai físic per a mantindre les distàncies de seguretat i les baixes ràtios.

Discrepància entre els sindicats envers el programa de Conselleria

Dijous passat la Conselleria d’Educació va presentar el programa definitiu d’organització del curs 2020-2021 perquè es signe aquest dilluns, proposta amb la qual discreparen els sindicats de la taula sectorial d’Educació.

CCOO va traslladar la voluntat d’arribar a un acord després que el 74% dels afiliats hi haja votat a favor. Però també van demanar a Educació que la negociació de les instruccions d’inici de curs en tots els ensenyaments avance “al màxim possible”, per a resoldre la “confusió” que generen les indicacions per a combatre la pandèmia i la seua interferència amb les normes habituals.

Des d’ANPE es va rebutjar l’acord perquè entenen que “nega la negociació” i “no ofereix les garanties de dotació dels recursos i personal necessaris”, a més d’estar “condicionat a la futura disponibilitat pressupostària”. El sindicat va criticar que Educació no ha inclòs “cap proposta” relativa a l’organització i desenvolupament del curs, ni les ha negociades en la taula sectorial”, per això van assegurar que no signarien l’acord.

L’STEPV va analitzar l’oferta en el consell nacional d’aquest dissabte. Aquest sindicat va sostindre que la proposta inicial d’Educació era “inviable” en la situació actual i ressaltaren que l’acord inclou la creació d’una comissió de seguiment i reunions periòdiques per a analitzar la dotació extraordinària i l’increment de professorat.

També et pot interessar

stats