La història d'Awer Mabil, el nou fitxatge del CE Castelló
És internacional per Austràlia, encara que ha nascut a Kenya
Awer Mabil nasqué el 1995 en un camp de refugiats de Kenya, on els pares havien arribat fugint de la guerra del Sudan del Sud. En unes condicions difícils i amb només un menjar al dia, els menuts de Kakuma esperaven impacients cada dia el moment de ser lliures mentre jugaven al futbol amb xancles als peus i un baló fet de bosses de plàstic i calcetins.
Quan tenia onze anys, la seua família va rebre asil humanitari a Austràlia i Awer continuà la seua passió als suburbis d'Adelaide.
El seu joc "lliure, de carrer i ràpid" cridà l'atenció i comença a viure el seu somni de ser professional. Ha jugat a Europa, en la Champions i fins i tot en un mundial: fou el penal clau perquè Austràlia estiguera a Qatar.
Una ampla experiència internacional i també a la lliga, amb el Cadis, però manté el cap al lloc.
Ha creat l'ONG Barefoot to Boots per a portar als menuts del seu camp de refugiats equipació per a jugar al futbol i convertir l'esport en una via per a ajudar la comunitat.
De segur que aporta al Castelló molt més que gols i assistències.