Sis dels huit participants valencians en Moto GP estaran en la segona categoria del Mundial
Només Ángel Piqueras en Moto 3 i Hèctor Garzó en Moto E no participaran en Moto 2
Este cap de setmana comença el Campionat del Món de Motociclisme. Si la passada campanya ja va ser la més llarga de la història amb vint grans premis, la d'enguany encara ho serà més amb la inclusió de dos proves noves, entre les quals es troba, per exemple, la del Gran Premi d'Hongria que està pendent d'homologació.
El campionat comença, per primera vegada, al Circuit Internacional de Chang, a Tailàndia; i finalitzarà, una temporada més al Ricardo Tormo de Xest el cap de setmana del 14 al 16 de novembre. Una prova que en l'última edició va haver de ser traslladada al Circuit de Catalunya a causa de la dana que va sacsejar la província de València el 29 d'octubre de 2024.
Pel que fa al campionat de Moto E, més reduït que el de Moto GP, començarà el cap de setmana del 9 i 10 de maig al Gran Premi de França disputat a Le Mans; i finalitzarà a Portimao, Portugal, el cap de setmana del 7 i 8 de novembre.
En total, esta temporada hi haurà, d'inici, 33 pilots espanyols entre les quatre categories, 3 menys que la temporada passada, huit dels quals seran valencians. La Comunitat Valenciana ha perdut també un representant respecte de la campanya anterior amb l'eixida de Jaume Masià a Supersport.
Martín, Bagnaia o Márquez, lluita pel títol
El campionat de Moto GP de 2024 apareix com un dels més disputats dels últims anys, a priori. A la lluita entre Jorge Martín i Bagnaia de la campanya passada, s'uneix Marc Márquez, que ja ha recuperat la seua millor versió i que competirà, des de l'inici, per a tornar a guanyar un títol mundial.
Una categoria que estarà, un any més, coixa de participants valencians, però que tindrà fins a nou pilots nacionals.
Sis valencians en la segona categoria
Sis pilots valencians competiran en Moto 2 la temporada 2025. Amb l'ascens del japonés Ai Ogura a Moto GP, Arón Canet, segon del Mundial la passada campanya, torna a ser un dels favorits a emportar-se el títol. El de Corbera ja suma 88 Grans Premis en la segona categoria amb 4 victòries, 28 podis i 13 poles.
No li posarà fàcils les coses Sergio García Dols. El de Borriana, que va ser quart en 2024, també es posiciona com un dels principals favorits al títol. Compartirà equip amb un altre valencià, Iván Ortolà, que ascendeix directament des de Moto 3 on va finalitzar quart la passada campanya.
Qui també ascendeix des de Moto 3 és Dani Holgado. El de Sant Vicent del Raspeig, que va ser segon, correrà amb l'Aspar Team i amb el que va ser el seu màxim rival com a company d'equip, el colombià David Alonso.
Curiós és el cas també d'Àlex Escrig i Jorge Navarro, altres dos valencians i que també compartiran escuderia. Correran per a l'equip Klint Forward Factory Team en què tractaran de millorar els mals resultats de l'escuderia la temporada passada en què van ser últims.
Una de les absències de la categoria esta temporada és la de Jaume Masià. Després d'ascendir de Moto 3, el d'Algemesí va fer una temporada més que discreta; i ara ha fet el salt a Supersport.
Ángel Piqueras es queda sol en Moto 3
Quatre eren els pilots valencians la temporada anterior en Moto 3. No obstant això, les circumstàncies han fet que el motociclista d'Aiora, Ángel Piqueras, es quede com a únic representant de la Comunitat Valenciana en la categoria. El que va ser rookie de l'any correrà amb l'equip FRINSA - MT Helmets - MSI amb què tractarà de millorar la huitena posició aconseguida en el campionat en 2024.
Garzó vol revalidar el títol en Moto E
Com en Moto 3, en Moto E també hi haurà un únic representant de la Comunitat Valenciana. No obstant això, no s'espera que siga una participació testimonial, ja que es tracta d'Hèctor Garzó. El de Paterna va ser el campió de la categoria la passada campanya i espera tornar a revalidar-lo.
Competirà de nou amb el barcelonés Òscar Gutiérrez o amb l'italià Mattia Casadei, segon de l'última classificació.