27.06.2024 | Entrevistem Silvia Marcos, doctora en Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló
El consum de televisió tradicional cau un any més a nivells històrics. La temporada televisiva 2023-2024, que va del mes de setembre a juny, conclou amb una mitjana de 179 minuts de consum televisiu al dia per persona, mentre que el temps que es destina al televisor per a altres usos arriba al màxim, amb 49 minuts per persona i dia. La gent no ha deixat de veure la televisió, però la veu d'una altra manera. En esta transformació del consum creixen els continguts a la carta.
Els esports i els continguts d'entreteniment continuen entre les emissions més vistes. De fet, el minut d'or correspon al partit de futbol de l'Eurocopa entre Espanya i Itàlia de fa una setmana, amb deu milions d'espectadors en Televisió Espanyola. També els canals temàtics de pagament aconsegueixen el màxim d'audiència.
Per a ajudar-nos a interpretar totes estes dades i entendre cap a on va el consum de mitjans hem parlat amb Silvia Marcos, doctora en Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló.