Christine Cloux es corona com la millor intèrpret de dansa
La coreògrafa establida a València aconsegueix l’únic premi Max, els màxims guardons teatrals d’Espanya, per a les nostres arts escèniques per ‘Corps seul’
La coreògrafa Christine Cloux és la millor intèrpret femenina de dansa. Així ho acredita el premi Max que va arreplegar este dilluns a la nit a Tenerife i que és l'única de les pometes —l'estatueta que identifica estos reconeixements— que se’n ve fins al territori valencià. La collita de les nostres arts escèniques ha sigut escassa, només una de les sis opcions amb què comptaven s’ha materialitzat finalment en premi.
Cloux, d’origen suís, però establida a València des de fa vint anys, va rebre este reconeixement, el màxim de les arts escèniques a Espanya, per Corps seul, el seu últim muntatge, programat, a més, dins de Sagunt a Escena. L'espectacle de dansa que ha espentat Christine Cloux fins al més alt de les arts escèniques espanyoles està programat per al 7 d'agost a la Casa dels Berenguer.
La coreògrafa també optava al premi de millor espectacle de dansa per este mateix treball, però finalment li’l va arrabassar Mont Ventoux, de la companyia Korsia. També va quedar fora d’este reconeixement un segon espectacle valencià, En la oscuridad, todo se mueve, una producció de l’Institut Valencià de Cultura, també nominat en la mateixa categoria.
Precisament este espectacle produït per la Conselleria de Cultura aspirava a un segon guardó, el de millor coreografia, però al remat també se li ha escapat en quedar en mans d'Olga Pericet i Daniel Abreu pel treball que han fet en La materia.
Pel que fa a Bruno, el musical que lo cambió todo, dels valencians d’Off Teatro, que també estava nominat com a millor espectacle musical, és un altre dels que se’n ve de buit de Tenerife. El guardó d’esta categoria ha recaigut en el muntatge Ladies Football Club. La mateixa sort ha tingut l’il·luminador valencià Mingo Albir, que havia quedat nominat pel seu treball en Tots eren fills meus.
D’altra banda, el teatre de màscares de Forever i la comèdia Falsestuff. La muerte de las musas, es van convertir en guanyadora de l’edició que fa 27 dels Max. En el capítol de reconeixements honorífics, una emocionada Núria Espert arreplegava el Max d'Honor 2024 pel seu "llegat en les arts escèniques i la seua capacitat com a gestora i empresària teatral".
Així mateix, el Max aficionat o de caràcter social ha reconegut la labor de la LaTrup Asociación Teatral Universitaria Troysteatro de La Laguna (Tenerife). El Max aplaudiment del públic se l’ha emportat Señora de rojo sobre fondo gris, de Pentación i Sabre Producciones, que protagonitzava José Sacristán.