La Ciutat de la Llum tanca l'any amb 14 produccions i un impacte econòmic de 60 milions

Mazón ha fet un balanç de l'activitat dels estudis el 2024 en el qual ha remarcat que els rodatges “han generat més de 30.000 pernoctacions i la contractació de més de 400 empreses”

La major part de la sèrie Nero se rodarà als estudis de la Ciutat de la Llum durant l'estiu
Vista aèria de la Ciutat de la Llum, a Alacant / Alicante Film Office

La Ciutat de la Llum tanca l’any amb catorze produccions i un impacte econòmic de més de seixanta milions d'euros que, en paraules del president de la Generalitat, Carlos Mazón, “acrediten la seua consolidació com a referent internacional en la indústria cinematogràfica”. 

El cap del Consell ha realitzat un balanç de l'activitat dels estudis alacantins l'any 2024, en el qual ha remarcat que els rodatges que s'hi han dut a terme “han generat més de 30.000 pernoctacions en establiments d'Alacant i han impulsat la contractació de més de 400 empreses, fet que reforça l'impacte positiu de la indústria audiovisual en l'economia i l'ocupació local”.

Així mateix, ha indicat que els catorze projectes audiovisuals “han repercutit molt positivament en la projecció nacional i internacional de Ciutat de la Llum dins del sector”, que s'ha mostrat al món a través de pel·lícules, sèries i anuncis “com el lloc perfecte per als projectes audiovisuals més ambiciosos”, informa la Generalitat en un comunicat.

Així, en l'àmbit de les sèries, cal recordar que a la Ciutat de la Llum s'han rodat títols com: Ley del mar, Nero, The Walking Dead: Daryl Dixon, Favatrix i Mar afuera. Entre les pel·lícules es troben Under Paris, dirigida per Xavier Gens; la superproducció Venom: el último baile, dirigida per Kelly Marcel; Los Tigres, d'Alberto Rodríguez; El cautivo, amb la direcció d'Alejandro Amenábar; Mala Influencia, de Chloé Wallace, i també una producció alemanya de Surfilms, que afig un toc internacional a l'oferta cinematogràfica. En l'apartat d'espots publicitaris, destaquen els anuncis de Mas Orange i Cupra Terramar, este últim dirigit pel prestigiós director J.J. Baiona, i un tercer espot, produït per Blur.

De la mateixa manera, i amb l'objectiu de promoure el potencial dels estudis, s'ha dut a terme l'organització de visites guiades en col·laboració amb l'Ivace i l'ICEX per a professionals de la indústria audiovisual, a més d'esdeveniments de presentació en diverses localitats, com Madrid i Sant Sebastià, entre altres. Així mateix, s'ha participat en festivals i mercats de l'audiovisual tant a Espanya (Màlaga, Valladolid i Sant Sebastià), com en l'àmbit internacional, amb presència a Cannes, Berlín, Guadalajara (Mèxic) i Londres.

Sobre este tema, Mazón ha assenyalat que més de 500 directors, productors, actors i altres agents del sector han visitat els estudis i localitzacions de la Comunitat Valenciana “enfortint les relacions en l'àmbit audiovisual”, a més de “potenciar el posicionament del nostre territori com un dels millors platons del món”, ha ressaltat.

Un 2025 per a reforçar la indústria audiovisual valenciana

El president ha avançat que l'any 2025 el complex cinematogràfic “intensificarà la promoció internacional amb noves iniciatives que enfortiran el seu paper en la indústria audiovisual”. Així, a més d'augmentar la presència dels estudis alacantins en els mercats més rellevants del sector, Carlos Mazón ha apuntat que “un altre dels objectius clau és l'atracció d'inversions i la consolidació de la Comunitat Valenciana com un potent pol empresarial”. Per a assolir-lo, la Ciutat de la Llum continuarà desenvolupant el seu hub tecnològic audiovisual, incorporant empreses a les seues instal·lacions.

Igualment, es continuarà potenciant la col·laboració amb diverses institucions, entre les quals destaquen la formació professional, universitats, ajuntaments, Labora i l'Escac, “per a desenvolupar estratègies que permeten formar equips humans altament qualificats, facilitant així l'arribada de rodatges a la regió”, ha indicat Mazón.

La sostenibilitat també jugarà un paper crucial en els plans de Ciutat de la Llum. Segons les fonts, en l'últim any s'ha creat un green book per als estudis i es preveu la instal·lació d'un sistema d'energia renovable que cobrirà les necessitats del complex cinematogràfic, de manera que s'alinearà amb les tendències actuals cap a un desenvolupament més responsable i ecològic.

A més, s'està treballant en el llançament de la nova Film Commission de la Comunitat Valenciana, que té com a objectiu facilitar el treball a empreses i professionals del sector audiovisual. Esta iniciativa cerca posicionar a la regió com un hub de referència sota la nova marca Audiovisual Mediterranean HUB Region of València, segons les mateixes fonts.

També et pot interessar

stats