Directes
Ara en la televisió
EN DIRECTE
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

La Comunitat Valenciana, un plató cinematogràfic a cel obert: “La llum és una meravella"

Des de Joc de Trons a Peníscola a l'actual La ley de la mar a Alacant, la sèrie coproduïda per À Punt que s'estrena aquest dilluns a les 22 hores

Rodatge de ‘La ley del mar’ a Alacant / À Punt

La Comunitat Valenciana ha sigut sempre un dels destins predilectes del sector audiovisual i cinematogràfic. Atrau mirades de productors i localitzadors fílmics que a l’hora de rodar, siga pel·lícules o sèries, històriques o contemporànies, nacionals o internacionals, trien els escenaris i racons valencians per situar geogràficament les seues històries. Els paratges naturals, l’arquitectura històrica i emblemàtica, el teixit audiovisual i l’inigualable i la tan característica llum, que Sorolla ja va encunyar, converteixen el territori en un plató cinematogràfic a cel obert certament autèntic i genuí amb molt de potencial. Són reconeixibles els escenaris d’algunes superproduccions cinematogràfiques, com el conegut rodatge a Peníscola de la sèrie Joc de Trons, o la nova sèrie de la saga de La Guerra de les Galàxies gravada al castell de Xàtiva.

Un altre exemple actual és la nova producció La ley del mar, minisèrie de tres capítols protagonitzada per Blanca Portillo, Luis Tosar i Sonia Almarcha, on la història es desenvolupa a les ciutats d’Alacant i Santa Pola. “La Comunitat Valenciana és un lloc increïble perquè vinguen rodatges de qualsevol part del món. Alacant no podia faltar, és el lloc on més estius he passat en ma vida. És una meravella gaudir de la ciutat, de la llum, del teixit audiovisual que té, més enllà de La ciutat de la Llum”, assegura Flipy (Enrique Domingo), productor de la sèrie. 

És una meravella gaudir de la ciutat, de la llum, del teixit audiovisual que té, més enllà de La ciutat de la Llum

La sèrie, basada en fets reals i coproduïda per RTVE i À Punt, narra la història de com un pesquer de Santa Pola va rescatar 51 immigrants d'una pastera en alta mar prop de Malta en el 2006. “Tot aquell que conega la història, sap que és un relat de tots els valencians, un relat local però alhora universal. Amb herois anònims, però amb nom propi, Pepe i Pepi Durà”, afirma Flipy.

Una sèrie que en paraules de Luis Tosar “conta una història molt trista que per desgràcia és real”. L’actor ha confessat que quan li va arribar el guió a les mans, li va fer molta il·lusió, “perquè crec que són drames als quals no prestem massa atenció”.

En la preestrena de la sèrie, Alfred Costa, director general d’À Punt, ha assenyalat que “tenim un audiovisual molt potent i estem demostrant que es poden fer i contar històries molt poderoses i mostrar la manera d’enfrontar-nos a aquestes narratives els valencians”. 

Alhora, a la Comunitat Valenciana també hi ha al·licients econòmics que suposen factors claus quan les productores han de fer números. “L'incentiu fiscal és també un atractiu definitori del negoci audiovisual hui dia”, assegura Flipy. 

La ley del mar consta de tres capítols rodats íntegrament en escenaris naturals durant set setmanes entre Madrid, Alacant, la Ciutat de la Llum i Santa Pola i inclou un complex rodatge en alta mar de tres setmanes. Tot això confereix un gran realisme no exempt de molta tensió, que es palpa en cada minut. À Punt oferirà els dos primers capítols en el prime time del dilluns 15 de gener i el desenllaç serà el dimarts 16 de gener a la mateixa hora.