Manuel Vicent relata les tragèdies que s’amagaven darrere les cançons de Concha Piquer

L’escriptor ha decidit contar la part menys coneguda de l'estrela valenciana: quan va estar a Nova York

Manuel Vicent / À Punt NTC

L’equip d’À Punt ha entrevistat l'escriptor Manuel Vicent, que ha decidit contar la història de Concha Piquer en Retrat d'una dona moderna, una crònica de matisos, de plaer i dolor que ha volgut retratar perquè diu que la Piquer va ser el paisatge sonor de la seua infància. En realitat, de tota una generació. L’escriptor remarca que “Concha Piquer és València, és la postguerra. La part menys coneguda de Piquer és quan va estar a Nova York”.

La novel·la comença en Nadal de l'any 1924, quan una Concha Piquer adolescent, que només parlava valencià, triomfa a Broadway de la mà del mestre Penella. En una entrevista, l’artista va declarar que “només en un any ja parlava anglés com un lloro i, aleshores, vaig debutar en una comèdia musical amb Al Jolson”.

Vicent retrata a la biografia les tragèdies que s’amagaven darrere de cada cançó. Un dels relats conta quan un actor que treballava amb ella va intentar violar-la i, l'endemà, aparegué mort al riu Hudson. Un altre exemple és quan tingué un fill secret amb Penella que va morir de tifus.

Vicent qualifica a l’artista com una “dona moderna, una dona empoderada i una empresària. Una dona que va dur el show business de Nova York a Espanya, la convicció que el públic és el déu de l’espectacle”, afirma.

També et pot interessar

stats