Directes
Ara en la televisió
EN DIRECTE
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

La Diputació de Castelló restaura la Capella Sixtina del Maestrat

La recuperació de les pintures de l’ermita de la Mare de Déu de l’Avellà de Catí aporta un actiu més al patrimoni cultural de Castelló.

Interior de l’ermita de la Mare de Déu de l’Avellà de Catí, considerada popularment com la Capella Sixtina del Maestrat

La Diputació de Castelló ha culminat els treballs de restauració de les pintures de l’ermita de la Mare de Déu de l’Avellà de Catí, considerada popularment com la Capella Sixtina del Maestrat pel gran valor dels frescos que hi conté.

Els dos panells murals de l’ermita es trobaven en un estat avançat de deteriorament amb un percentatge alt de pèrdua pictòrica i un imminent perill de despreniment i que ara s’ha paralitzat. 

“Hui, les pintures de l’Avellà recuperen l’estabilitat, la lectura estètica i la pervivència futura”, ha explicat el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, durant la presentació dels treballs de restauració. Moliner ha posat en relleu la recuperació d’aquest patrimoni tant pel valor cultural com per la importància com a reclam turístic.

 

L’ermita de la Mare de Déu de l’Avellà és una construcció del 1737, situada a vora cinc quilòmetres de Catí. El conjunt pictòric restaurat representa un element del barroc valencià, únic a Castelló. El pare Francesc Celma el va encarregar al pintor Pasqual Mespletera, procedent de Sant Mateu, que no va completar els treballs fins a l’any 1750. Mespletera pertany a l’escola valenciana del barroc, que està influenciada per l’obra d’Antonio Palomino de l’església dels Sants Joans de València. En el conjunt també hi ha les pintures del reraltar i el cambril, que van encarregar al pintor catinenc Francesc Blasco.

Per a recuperar el conjunt, el Servei de Restauració de la Diputació ha dut a terme un treball minuciós de restauració en què ha estabilitzat l’estructura de l’obra, per a evitar despreniments, i ha resolt un treball complicat de documentació i bibliografia en les parts en què s’havia perdut la pintura.

l’Alt Maestrat

També et pot interessar