La Diputació de València intenta resoldre els retards dels pagaments als grups que participen en Sona la Dipu
Els grups de música afectats van crear la plataforma Debe la Dipu per a expressar la seua disconformitat amb el funcionament del concurs.
Sona la Dipu és una iniciativa de la Diputació de València que té com a objectiu donar a conéixer, promoure i donar suport a artistes i grups novells valencians dins del panorama musical, promocionant-los i ajudant-los, contribuint al perfeccionament d'aquests grups i artistes. No obstant això, en la darrera setmana, aquest projecte s’ha vist enterbolit pel retard en el pagament d’alguns dels grups de música que hi participen. 15 grups dels 100 que han participat en les edicions compreses entre 2016 i 2018 han creat una plataforma anomenada Debe la Dipu, en la qual es queixen del retard en els pagaments i de problemes en l’organització del concurs.
Per a intentar resoldre aquestes qüestions, la diputada de Joventut, Esports i Igualtat, Isabel García, va mantindre ahir dimecres 5 de setembre una reunió amb la plataforma d’afectats. En un comunicat emés per la Diputació, asseguren que “solucionaran els retards en els pagaments del Sona la Dipu de manera immediata i personalitzada”. A més, expliquen que la tardança en els abonaments s’engloben principalment en l’edició del 2017 com a conseqüència d’un canvi en el model de gestió. En declaracions a À Punt Mèdia, el col·lectiu Debe la Dipu manifesta que anteriorment els pagaments es feien directament per transferències, però a partir de 2017 la Diputació va començar a demanar factures. Els grups es queixen que “no vam rebre una informació formal sobre això, ni del canvi ni de la nova modalitat. De manera individual vam anar assabentant-nos quan, en notar que els cobraments no arribaven, preguntàvem a la Diputació, però considerem que no hi va haver informació suficient, ni clara, ni uniforme.”
Segons ha comunicat el director de Sona la Dipu, Enrique Borràs, a À Punt Mèdia, aquest canvi de model precisament el que pretén és ser més transparent i fer les gestions d’acord amb la legalitat. Borràs ha assegurat que a l’apartat 4c de les bases està clarament especificat que els “imports es percebran complint els requisits necessaris que acrediten als perceptors d'aquestes com a proveïdors de serveis de la Diputació, i complint la legislació i normativa laboral i fiscal que corresponga per a la prestació dels esmentats serveis, amb una responsabilitat exclusiva dels grups quant al compliment”.
Ara bé, el col·lectiu Debe la Dipu, considera que “dins del programa Sona la Dipu i tenint en compte que dins les línies d’actuació s’inclouen accions de “tutelatge”, s’hauria de rebre formació sobre els aspectes legals, econòmics i fiscals de la nostra participació en el concurs”. Tot i que en les bases del concurs s’indica que es faran accions de tutorització, en el text s’explica que es faran cursos i seminaris d’àrees de coneixement “com el management, les companyies discogràfiques, la producció i gravació o la promoció adequada dels seus materials”.
Precisament per aquest motiu una de les mesures proposades en la reunió mantinguda el 5 de setembre ha sigut l’organització el pròxim octubre d’unes jornades formatives als grups per a evitar errors administratius. A més, segons ha explica Isabel García en declaracions a À Punt Mèdia, habilitaran un apartat dins el web de Sona la Dipu on els concursants podran rebre comunicacions i consultar tutorials per a gestionar la part administrativa. García assumeix que en algun moment hi pot haver hagut “errors de comunicació”, però que la seua faena “no és tutoritzar” sobre aquestes qüestions i que ofereixen aquests cursos perquè tenen “bona voluntat”.
Després de la reunió, la plataforma Debe la Dipu ha afirmat: “Des de Sona la Dipu han manifestat la seua intenció de millorar la situació actual, de pagar el que es deu i de prendre nota. Esperem que siga així perquè pensem que Sona la Dipu ha d’ajudar els grups i suposar un impuls per a la música feta a València”.