El director Jordi Núñez roda la seua nova pel·lícula en À Punt

Algunes de les escenes transcorren en la radiotelevisió valenciana dels anys noranta

'Valenciana' ha transformat À Punt en un plató per a la gran pantalla per unes hores / À Punt NTC

El director valencià Jordi Núñez ha rodat aquest dimecres algunes escenes de la nova pel·lícula, Valenciana, a les instal·lacions d’À Punt perquè una part de la pel·lícula transcorre a la televisió autonòmica, ja que una de les protagonistes es converteix en la seua directora.

Valenciana és una adaptació de l'obra de teatre homònima de Jordi Casanovas, que conta la història d'alguns dels fets més destacats de la Comunitat Valenciana en els anys noranta. Per a rodar algunes escenes, Núñez ha transformat la radiotelevisió autonòmica en un plató per a la gran pantalla i l’ha fet viatjar arrere en el temps. 

En paraules del director, el film conta la història de la ciutat de València en els anys noranta a través de la història de tres amigues: una DJ de la Ruta del Bakalao, una periodista de la televisió autonòmica i la cap de premsa d’un polític d’ascens meteòric. L’actriu Tania Fortea encarna Anna, la periodista que està molt interessada i involucrada en un cas de tres xiquetes desaparegudes, perquè les vol trobar.

Amb ondulats discrets i maquillatges subtils, l’equip aconsegueix que actors i actrius tinguen l'aspecte de fa tres dècades. La maquilladora, Vero Baeza, explica que un dels trets més característics de l’època era els llavis amb un perfilat molt marcat. El vestuari ha sigut tot un repte, perquè la moda ha canviat molt en els últims trenta anys. De fet, bona part de les peces de roba les han comprades de segona mà o en mercadets perquè fora roba autèntica de l’època, explica el cap de vestuari, Alex Tarazón.

El resultat és un viatge als anys noranta amb les seues llums i ombres. De fet Núñez, que a més signa l'adaptació del guió, ha destacat "la seua manera d'abordar ferides de la història recent com a valencians i de teixir un retrat en el qual el que és individual i el que és col·lectiu van units". "La impressió que em va deixar l'obra va fer créixer en mi el desig d'adaptar-la", ha explicat.

Núñez (València, 1991) ha fet curtmetratges, vídeos musicals i llargmetratges des de l'adolescència. El 2009 va guanyar la primera edició del DKV Fresh Art. Es va graduar en Comunicació Audiovisual a la Universitat de València (2009-2013) i va cursar el màster en direcció de cinema a l'escola TAI (2013-2014), a Madrid. El projecte final de màster, el curtmetratge Píxels (2015), acumula més de dotze milions de visites en YouTube. L'òpera prima, El que sabem, produïda per Pegatum Transmèdia, es va estrenar en sales el 2022 i ha recorregut festivals com l'IFFI de Goa (Índia) o la Mostra de València. També s'ha estrenat en països com els Estats Units, Mèxic, el Canadà i el Regne Unit.

També et pot interessar

stats