Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Diumenge de Resurrecció a la Comunitat Valenciana: així ha sigut a Alacant, Alcoi, Alfarrasí, Elx, Torrent i València

Una de les processons més matineres ha estat la dels Xiulitets de la capital de l'Alcoià, on han portat la Mare de Déu, al coll i a la carrera, per a retrobar-se amb el seu fill

Processó dels Xiulitets d'Alcoi / À Punt NTC

Els actes religiosos han tornat este matí als carrers dels nostres pobles i ciutats, després d’un Dissabte Sant dedicat al descans i la reflexió dels devots. Esta jornada ha tocat celebrar un Diumenge de Resurrecció, més acolorit i festiu que les manifestacions dels dies precedents.

La processó dels Xiulitets d'Alcoi

Una de les processons més matineres que s'han celebrat ha sigut la dels Xiulitets, a Alcoi. A penes fer-se de dia, al coll i a la carrera han portat joves de la localitat la Mare de Déu a retrobar-se amb el seu fill a una velocitat de vertigen.

A banda de la velocitat, la tradició més peculiar són els xiulitets amb què se celebra el retrobament de les dos imatges. Els sons s'emeten a través d'uns canterets de fang que imiten el cant dels ocells; una tradició alcoiana per a anunciar la resurrecció, tan peculiar com tantes altres que celebren a la capital de l'Alcoià.

L'Angelet de la Corda d'Alfarrasí

La Setmana Santa arriba al final i Alfarrasí (Vall d'Albaida) celebra la resurrecció de Jesús amb l'Angelet de la Corda. Enguany la xiqueta Aitana Carreres ha sigut l'encarregada d'encarnar la figura de l'àngel, que travessa la plaça penjant d'una corda i lleva el mantell negre que cobreix el rostre de la Mare de Déu.

Segons consta, este costum tan característic es remunta un segle arrere. El municipi de Tudela, a Navarra, és el que inicia esta tradició, que va ser importada a Alfarrasí per José Ramón Esteve, un veí de la localitat que va presenciar este acte quan feia el servei militar. Esta tradició, a més de celebrar-se a Alfarrasí, també es viu en alguns municipis com Aranda de Duero (Burgos), Peñafiel (Valladolid), Muros (Corunya) i Ariza (Saragossa).

L'Encontre Gloriós de Torrent

Una altra de les figures peculiars del Diumenge de Glòria a Torrent (Horta Sud) és la reina de l’Encontre Gloriós, la protagonista de la jornada festiva que representa na Germana de Foix, virreina de València del segle XVI. Enguany la figura ha estat interpretada per la jove Lucía Mora Santandreu, mentre que l’acte l'ha conduït la periodista Chus Lacort.

L'emocionant acte, que s'ha pogut seguir en directe a les 11:20 a través d'À Punt, també té una altra singularitat que crida l'atenció dels neòfits: la carxofa. Es tracta d'una reproducció gegant del vegetal que s'instal·la al centre de la plaça Major i què, en el moment del retrobament, s'obri i solta tots els al·leluies que hi ha a l'interior, amb composicions poètiques que denuncien, en to satíric, fets i personatges de la població o lloen les excel·lències juvenils de la reina i les cambreres.

La Desfilada de Resurrecció del Cabanyal

Al Cabanyal de València, el silenci de les processons anteriors dona pas a les exaltacions i l'alegria en un acte, la Desfilada de Resurrecció, en què els personatges bíblics regalen flors a la multitud que la presencia. El pas dels confrares va acompanyat de la música i les traques, en un ambient festiu que envaeix cada racó dels Poblats Marítims.

En un primer moment estava previst que el recorregut començara a les 13 hores, però finalment la Junta Major de la Setmana Santa Marinera ha decidit avançar a les 12 l'inici de la desfilada, a causa de "la previsió meteorològica desfavorable".

Encontre entre la Mare de Déu de l’Alegria i Jesús Ressuscitat d'Alacant

Finalment, més al sud, a la ciutat d'Alacant, l’Encontre entre la Mare de Déu de l’Alegria i Jesús Ressuscitat ha fet reviure un dels instants més emotius de la Setmana Santa alacantina, que celebra el quart any com a festa d’interés turístic nacional, en la qual no falten els tradicionals al·leluies llançats des de balcons i finestres. 

Els confrares han portat al muscle les dos figures des de la basílica de Santa Maria i la cocatedral de Sant Nicolau, acompanyats d’un grup de danses al ritme de dolçaina i tabal, en l’acte que representa el colofó dels actes religiosos. També a Elx (Baix Vinalopó) on, des del XVIII, una pluja d'al·leluies cau des de balcons i terrasses al pas de les imatges cada diumenge de Pasqua.

l’Alcoià l’Horta Sud València l’Alacantí la Vall d’Albaida el Baix Vinalopó Setmana Santa Festes Pobles

També et pot interessar