Només un de cada cinc artistes en les llistes d'èxits de Spotify són dones
Un estudi de la plataforma digital destaca que a Espanya sols hi ha un 11% de dones productores
Quatre de cada cinc artistes que ocupen les llistes d'èxits de música a Espanya són homes, segons un estudi realitzat el 2020 per la plataforma digital de serveis multimèdia Spotify.
La plataforma musical ha organitzat aquest dilluns una taula redona per a tractar la situació de la dona en el sector musical. L'esdeveniment ha comptat amb les intervencions de l'artista Rozalén; la mànager general d'Universal Music, Alicia Arauzo; la directora d'ingressos en Sony Music Entertainment, Blanca Salcedo; i la cap de música de Spotify per al sud d'Europa, Melanie Parejo
Segons ha informat Parejo sobre les dades analitzades, un 17% del total d'artistes principals a Espanya són dones, mentre que a l'àmbit mundial aquesta xifra s’eleva fins al 20%.
Pel que fa als artistes que lideren les llistes d’èxits, a Espanya la representació femenina total és del 19%, davant d'un 21% a escala global. Així mateix, ha assenyalat que Espanya té un 11% de dones productores davant d'un 13% de productores al món.
"Pareix que les persones que accedeixen a un lloc superalt han de tindre una actitud masculina", ha valorat Rozalén, en relació amb les dades de l'estudi. També ha subratllat que "cal canviar moltes coses que tenen a veure amb una base d'educació". "És una revolució molt lenta i de molt amor i de molta paciència, cal seguir pas a pas", ha afegit.
Iniciativa Equal Espanya
Després de les dades exposades, Spotify ha llançat la seua iniciativa Equal Espanya per a promoure una indústria musical més equitativa. "La idea és aprofitar una de les coses que té la plataforma, que és el seu pulmó, que va molt més enllà de posar la foto d'una artista en Times Square", ha relatat Parejo.