Paraulògic, el fenomen viral que repta els jugadors a formar paraules en valencià
Inspirat en un joc digital de 'The New York Times', consisteix a formar la quantitat més gran de paraules amb només unes poques lletres
Un joc de paraules ha revolucionat les xarxes socials. Paraulògic és un joc digital inspirat en un joc de lletrejar del diari nord-americà The New York Times i que l’empresa RodaMots ha adaptat al valencià.
El fet és que amb només dos mesos de vida, aquest projecte lúdic ha trencat tots els rècords de visites en la pàgina web i s’ha convertit en tot un fenomen viral, amb 170.000 jugadors en línia en un sol dia. L'objectiu és formar la quantitat més gran de paraules fent servir “les lletres del dia” i tenint en compte que és obligatori usar la lletra del centre.
El joc no només és atractiu i lúdic, sinó que ajuda a mantindre viva la llengua a través de l'ús. Víctor Xercavins, assessor lingüista d'À Punt Mèdia, ha assegurat que molta gent descobreix paraules que no coneixia i utilitza més el diccionari per a comprovar si hi són.
Pere Orga, programador de Paraulògic, ha explicat que la senzillesa i l'accés gratuït estan darrere de l'èxit d'aquest joc, que ha superat les expectatives dels creadors. "Rebem centenars de correus cada dia", ha assegurat.
L’èxit ha fet que ja hi haja nous projectes seguint aquesta iniciativa original: un és el Wordle, que encara no té tants seguidors, però també s'ha fet un lloc en les xarxes.