Tot enllestit a Anna per al rodatge de la pròxima superproducció d'Alejandro Amenábar
El palau dels Comtes de Cervelló serà l’escenari del captiveri de Miguel de Cervantes en mans dels barbarescos
La localitat d’Anna es prepara per a convertir-se en l'escenari de la pròxima superproducció d'Alejandro Amenábar, El cautivo. A l'espera que els camions de gran tonatge desembarquen a la localitat de la Canal de Navarrés, el veïnat creu que el rodatge promocionarà encara més els atractius del municipi.
Els cristallers hui s'afanyen en les sales d'inspiració nassarita del palau dels Comtes de Cervelló. Ací es rodaran escenes del captiveri de Miguel de Cervantes en mans dels barbarescos i l'alumini i el vidre de protecció molesten per recrear l'ambient del segle XVI.
La productora de cine pagarà 400 euros diaris a l'Ajuntament d'Anna pel lloguer d'esta fantasia arabesca fins al 10 de juny, amb possibilitat de pròrroga si s'allarga el rodatge. I als voltants del plató d'època, Lolita fa la bugada, com sempre, al llavador del poble. És veïna del palau i ella, com la resta, espera amb ganes la superproducció.
Esta localitat no és l'únic escenari que ha triat Amenábar per a donar forma al rodatge. Del 8 al 16 de maig, el castell de Santa Bàrbera d'Alacant, un dels edificis més emblemàtics de la ciutat, continua tancat. L'interior de les muralles són part de l'escenari per al llargmetratge, que narra els cinc anys que l'autor del Quixot va estar presoner a Alger.
De moment, està confirmat que també visitarà els termes municipals de Bocairent (Vall d'Albaida), Bunyol, la Ciutat de la Llum a Alacant, la fortalesa de Santa Pola (Baix Vinalopó) i Pedreguer (Marina Alta). "El rodatge sembla el d'una road movie, ja que València és un plató meravellós", assegurava el director en una visita al Cap i Casal.
Fins ara, s’ha avançat que Julio Peña (Berlín, A través de mi ventana) serà el protagonista, al costat d’Alessandro Borghi (Les vuit muntanyes). El guanyador d'un Oscar per Mar adentro (2004) torna així al format de la pel·lícula biogràfica d'una figura històrica, com va fer en Mientras dure la guerra (2019), sobre Miguel de Unamuno, i Ágora (2009), sobre la filòsofa Hipàcia d'Alexandria.