La UE registra la millor marca d'assistents al cinema des de 2004
Espanya va ser el quart país amb el creixement més gran, amb 4,7 milions més que el 2018.
L'assistència al cinema en la Unió Europea va créixer el 2019 un 5,5%, amb la qual cosa es van superar els 1.007 milions d'entrades venudes, la millor dada des de 2004.
Espanya va registrar el quart major augment de venda d'entrades de tota la UE, amb 4,7 milions més, el que suposa un creixement del 4,7%. Els països on més va créixer la venda d'entrades van ser Alemanya (12,6%), Itàlia (14,2%) i França (6%), que va registrar la millor dada des de 1966.
Dels grans mercats, només el Regne Unit va registrar un descens en l'assistència a les sales, en vendre 9 milions d'entrades menys (un 2,2% menys), però en qualsevol cas obté la seua millor dada des de la dècada dels 70 després d'haver batut rècords el 2018. Enguany també s'han batut rècords de creixement a Polònia (1,5%), els Països Baixos (6,4%), la República Txeca (12,1%) i Romania (7,1%).
Fora de la UE, el mercat rus va tornar a creuar la barrera dels 200 milions d'entrades amb 219,4 milions (un 9.5% més que el 2018), la qual cosa també suposa un rècord i confirma Rússia com el mercat cinematogràfic més gran d'Europa. En contrast, Turquia va registrar un descens en passar de 70,4 milions d'entrades el 2018 a 59,4 milions el 2019.