Ximos a preus populars: la campanya dels forns de Castelló que sedueix la clientela
El gremi implanta una promoció per a incrementar les vendes d’aquest icònic producte que es pren en la Magdalena
Si la Magdalena sap a un producte, eixe és el tradicional ximo. Per això, quan falten a penes dues setmanes perquè es done el tret d’eixida a les festes fundacionals, una dotzena d’establiments han iniciat una campanya de promoció d’aquest entrepanet.
Els ximos són part essencial dels esmorzars en la Magdalena, però mentre la ciutat calfa motors per a la festa, el gremi de forners ha començat una campanya que permet tastar aquesta delícia farcida de pisto, tonyina i ou a preus populars.
La iniciativa ha tingut una acollida ràpida entre la clientela, cosa que ha disparat l’activitat als forns. “Forns que en feien 10 al dia, han passat a fer-ne 100, 200 o 300”, exposava Antonio Garcia, forner adherit al gremi de Castelló.
La clau perquè un ximo es mantinga sencer és preparar-lo sense tall al costat, perquè no rebente. El que sí que es talla és la punteta per a poder farcir-lo. Finalment, es banya en llet, ou i oli per a fregir-lo.
La bona acollida que ha tingut la iniciativa ha portat el gremi de forners de la ciutat a plantejar-se campanyes semblants amb altres productes típics, com la flor del Lledó, la coca de Castelló i els pastissets de cabell d'àngel i moniato.