Directes
Ara en la televisió
MERIDIÀ ZERO
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

Més de 10 milions de passatgers han patit enguany retards o cancel·lacions als aeroports espanyols

L'aerolínia que pitjors registres ha obtingut és Turkish Airlines. Al contrari, Eurowings, Latam i Emirates, són les més puntuals en les seues operacions a Espanya

Panell amb vols cancel·lats / Jesús Hellín (Europa Press)

Des del principi d'any, la situació aèria s'ha vist alterada per diferents successos, ha deixat, en alguns casos, milions de passatgers en terra. AirHelp, l'organització més gran del món de defensa dels drets dels passatgers aeris, informa de com han sigut les dades en la primera meitat de l'any i com és el funcionament de les principals aerolínies.

En aquests mesos, més de 300.000 vols tenien previst enlairar-se des de pistes espanyoles. No obstant això, quasi el 25% van patir algun tipus d'incidència, el que es tradueix en més de 10 milions de passatgers afectats d'un total de 45 milions. N'hi ha més de 700.000 amb dret a una indemnització econòmica per part de les aerolínies.

Comparats amb els informes del 2022, la puntualitat aèria ha disminuït en gran manera. Amb tres milions menys de desplaçaments l'any passat (42 milions), la taxa d'interrupció dels vols ha sigut del 18%.

Segons les dades d'AirHelp, març ha sigut el pitjor mes per a volar, seguit molt de prop per juny, quan es van registrar al voltant d'un 30% d'interrupcions.

Quines aerolínies empitjoren les dades?

L'aerolínia que pitjors registres ha obtingut en aquesta primera meitat de l'any és Turkish Airlines. Des d'Espanya, més de 142.000 passatgers van estar afectats pels retards i cancel·lacions de l'aerolínia, corresponent a quasi un 50% dels trasllats.

Seguit d'aquesta, trobem Eurowings Discover, una aerolínia pertanyent al grup Lufthansa. Eurowings Discover connecta algunes ciutats alemanyes amb els principals destins d'oci del món.

A Espanya, aquesta aerolínia ha capgirat els plans de quasi 49.000 passatgers, la qual cosa correspon al 45% dels seus clients totals.

L'aerolínia SAS es posiciona com la tercera amb pitjors dades. L'aerolínia més important que connecta els països escandinaus amb la resta del món ha provocat retards en més de 100.000 passatgers (44%).

Les aerolínies més puntuals

Al contrari que en els casos anteriors, hi ha companyies que són una assegurança per als viatgers, almenys des d'Espanya. Aquest és el cas d'Eurowings, Latam i Emirates, tres aerolínies amb un alt índex de puntualitat en les seues operacions.

L'alemanya Eurowings ha registrat més d'un 95% de puntualitat en els seus vols, i és la més puntual en aquests sis primers mesos de l'any.

Segons les dades d'AirHelp, només 40.000 passatgers d'un total d'1,25 milions van veure com el seu vol era retardat o cancel·lat. En la major part d'aquests casos (2,7%) van ser retards mínims i van permetre continuar amb els viatges programats.

En el cas de Latam, posicionada en segon lloc de puntualitat, van complir amb el 89% dels seus vols i 16.000 passatgers van ser afectats pels retards de l'aerolínia sud-americana. Molt de prop la segueix Emirates, amb un 87% de puntualitat, i només 24.000 passatgers afectats en aquests mesos.

Com funcionen les aerolínies espanyoles?

El 2022, més de 17 milions de persones van volar amb les principals aerolínies espanyoles (Vueling, Iberia, Air Europa o AirNostrum), menys de 2 milions dels quals van patir un retard o una cancel·lació.

En aquest sentit, Vueling va aconseguir les millors dades amb un 90% de puntualitat, seguit d'Iberia i Air Europa (89 i 88%, respectivament). Air Nostrum està a la cua amb una puntualitat en els seus vols del 68%.

Actualment, les dades del 2023 reflecteixen una pitjor qualitat en el servei de les aerolínies espanyoles. Prop de 20 milions de viatgers han optat per les companyies espanyoles i quasi 3,5 milions van tindre algun inconvenient amb la puntualitat.

Encara que el rànquing es manté, Vueling i Iberia han fet caure la seua puntualitat fins al 85%, Air Europa ha sigut la companyia amb més canvi, que empitjora les seues dades de puntualitat al 71%, i Air Nostrum ho fa només en un punt, amb una taxa de compliment del 67%.

També et pot interessar