Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Més de 170 autobusos amb imatges d’Alacant recorren Londres amb motiu de la World Travel Market

La Conselleria de Turisme destina 600.000 euros a promocionar les destinacions valencianes a la capital britànica

Un dels autobusos retolats que formen part de la campanya de promoció del turisme de la Comunitat Valenciana a Londres / Generalitat Valenciana

Una delegació encapçalada pel president Carlos Mazón desembarcarà aquest dilluns en la World Travel Market, una de les principals fires turístiques del món, que se celebra del 6 al 8 de novembre a Londres. Amb un pressupost de vora 600.000 euros, la Conselleria de Turisme busca “seduir” el mercat britànic amb una "potent" campanya promocional de les destinacions valencianes i amb la presència d’empreses i entitats “més nombrosa de la història”. 

La consellera de Turisme, Nuria Montes, recorda que “el mercat britànic és el nostre principal mercat turístic estranger, amb quotes que en llocs com Benidorm arriben a suposar més del 50% en termes anuals” sentencia Montes.

Segons Montes, la promoció es traduirà en una presència "important" dels mitjans de comunicació, i se centrarà a mostrar l’estratègia de sostenibilitat turística i a presentar-se com a "territori tax-free'".

Una agenda intensa per a fidelitzar el mercat turístic britànic

El president Carlos Mazón visitarà dilluns de matí l'estand de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de la World Travel Market (WTM) acompanyat de la consellera Nuria Montes, el president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, i el director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo, entre altres representants del sector. Amb aquesta visita, el cap del Consell donarà el tret d’eixida al que Montes ha definit com “una agenda absolutament intensa de trobades amb turoperadors, agències de viatge, entitats i representants de col·lectius” que es prolongarà durant dos dies. 

Recreació de l'estand de la Comunitat Valenciana en la World Travel Market (WTM) de Londres / Generalitat Valenciana

Entre els actes troncals previstos, es troba la presentació a mitjans de comunicació de l'estratègia de promoció de la Comunitat Valenciana com a destinació turística sostenible. Un dels objectius principals del Consell amb aquesta intervenció és desestacionalitzar l'arribada de visitants britànics amb la finalitat de "mantindre l'activitat econòmica", així com fomentar acords que permeten "reforçar" la connectivitat aèria amb el Regne Unit. 

En aquest sentit, el president mantindrà reunions de treball amb operadors turístics i companyies de transport aeri com British Airways, entre altres. El president de la Diputació d’Alacant —província que concentra prop del 90% dels visitants britànics— també ha enfocat la seua agenda a refermar la connectivitat aèria de la província amb el Regne Unit i oferir paquets vacacionals segmentats per preferències del viatger.

Toni Pérez també ha detallat que ara que els turistes britànics "coneixen les nostres fortaleses" com a destinació de sol i platja, “hem d'enfocar els esforços promocionals a mostrar els elements que ens reforcen com un dels destins més potents i complets que existeixen, amb una relació inigualable qualitat-preu", ha concretat el president de la Diputació.

175 autobusos de Londres, Manchester, Bristol i Edimburg promocionaran la ciutat d’Alacant

D’entre les accions promocionals que el Consell ha posat en marxa en paral·lel a la celebració del WTM a la capital britànica, una de les més cridaneres és la retolació de taxis i autobusos amb imatges de l'oferta turística de la Comunitat Valenciana. Segons detalla Turisme, aquesta iniciativa, que es complementa amb accions en mitjans tradicionals i digitals, tindrà "especial incidència" en les destinacions on té major predomini el mercat britànic.

En concret, un total de 175 autobusos amb el lema "Alicante City, where summer never ends" circularan per algunes de les zones més transitades de Londres, Manchester, Bristol i Edimburg. Aquesta campanya, promoguda en col·laboració amb l’Ajuntament d’Alacant, pretén desestacionalitzar el turisme i se centra en les condicions climatològiques favorables de la ciutat.  

La consellera Nuria Montes ha assenyalat que, amb el conjunt d’iniciatives publicitàries al Regne Unit, "s'espera superar fins a desembre de 2023 els 20 milions d'impactes entre lectors i usuaris del transport i els 12 milions d'impressions en mitjans en línia".

El Consell vol presentar la Comunitat Valenciana com una destinació sense impostos al turisme

Per a la consellera de Turisme, “una de les línies estratègiques d’actuació” durant aquesta visita és recordar que la Comunitat Valenciana és “un territori tax-free”. En aquest sentit, informen fonts de la Conselleria, està previst un desdejuni dirigit a la premsa britànica per a explicar que finalment queda derogada la taxa turística aprovada la legislatura passada.

També et pot interessar