Directes
Ara en la televisió
BON DIA COMUNITAT VALENCIANA

Més del 90% de les transaccions bancàries s'efectuen fora de les oficines

Goirigolzarri afirma en Forinvest que el reptes de la banca són la resposta digital i transformar la xarxa tradicional.

José Ignacio Goirigolzarri, en una conferència en la primera jornada del fòrum Forinvest, a Fira València / Biel Aliño (Efe)

Els reptes estratègics del sistema bancari espanyol són oferir una resposta d'alta qualitat en les relacions virtuals amb el client i acomodar la xarxa de distribució tradicional de la banca perquè siga un complement en la multicanalitat, unit a la rendibilitat. Així ho ha destacat el president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, en una conferència en la primera jornada del fòrum Forinvest, a Fira València.

La tecnologia ha de permetre al sistema financer millorar la qualitat del servei i oferir-ne un més eficient i excel·lent. Segons les dades que ha oferit Goirigolzarri, més del 90% de les transaccions s'efectua fora de les oficines, en caixers o per internet, una de cada quatre compres es realitza per canals digitals. No obstant això, el 80% dels clients ha acudit almenys una vegada a una oficina en els últims dotze mesos.

Goirigolzarri ha assegurat que, sense una adequada rendibilitat, que ha d'estar per damunt del cost del capital, la banca serà incapaç d'atraure inversions. Com a causes de la baixa rendibilitat ha assenyalat els tipus d'interés negatius, des de febrer de 2016, i el continu despalanquejament de les famílies i les empreses.

La reestructuració de la banca ha afectat 80.000 empleats

El president de Bankia ha destacat que els esforços de reestructuració realitzats per la banca espanyola han sigut notables, i això ha propiciat que siga un sistema "sòlid i solvent". En aquest procés el nombre d'oficines s'ha reduït un 40% i han perdut 80.000 empleats, mentre que s'han realitzat provisions per 300.000 milions d'euros, el 30% del PIB.

El volum de crèdits s'ha reduït un 11% en cinc anys

En els últims cinc anys l'economia espanyola ha crescut un 16% i el volum de crèdits s'ha reduït un 11%, la qual cosa ha tingut "una gran incidència" en els ingressos dels bancs, ha apuntat.

Bankia té 1,6 milions de clients a la Comunitat Valenciana

Sobre la Comunitat Valenciana ha assegurat que és un territori "extraordinàriament important" per a Bankia amb 1,6 milions de clients, entre ells més de 60.000 empreses, amb una quota de mercat del 20%.

València

També et pot interessar