Directes
Ara en la televisió
TOTES LES CRIATURES GRANS I MENUDES
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR

Adif arranca una nova fase en la connexió de València amb el corredor mediterrani

S'avançarà amb els treballs d'implantació de l'ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l'adaptació de l'esquema de vies al canal d'accés de la capital

Obres del canal d'accés ferroviari a València, este divendres / Adif

Adif ha posat en marxa l'actuació amb què s'avançarà en la connexió de València amb el corredor mediterrani, combinant els treballs d'implantació de l'ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l'adaptació de l'esquema de vies al canal d'accés de la capital. La nova fase d'obres es desenvoluparà fins al set de setembre, i s'hi adaptarà la catenària, s'instal·laran sis aparells de via i es posarà en servei el control, comandament i senyalització d'estos elements al costat dels set aparells de via instal·lats prèviament.

Així, finalitzarà el primer tram d'obres de l'adaptació de La Font de Sant Lluís a l'ample estàndard, ha informat Adif en un comunicat. Este projecte, en general, comprén actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l'ample mixt en les vies generals i d'apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l'explotació de trens d'ample estàndard interoperables (de 750 metres de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construirà una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedeixen a València Nord i València Joaquim Sorolla, alliberant espai per a l'execució de la següent fase de les obres del canal d'accés. Amb estes actuacions, s'impulsa i avança en el desenvolupament del corredor mediterrani, una infraestructura estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers, ja que, una vegada operatiu, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard.

En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard que provinguen d'Europa, o hi vagen. Esta actuació podrà ser cofinançada pel mecanisme Connectar Europa de la Unió Europea (CEF), han destacat les mateixes fonts. Estos treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servei de la línia C3 de rodalia finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l'estació de València-Sant Isidre. Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l'empresa ferroviària Renfe ha establit un pla de transport alternatiu (PAT) que pot consultar-se al seu web.

Corredor mediterrani

També et pot interessar