Almussafes respira alleujada

La decisió d'enviar a la planta valenciana la producció dels nous vehicles elèctrics de Ford ha sigut celebrada per autoritats i pel sector

El futur de Ford serà decisiu per a la plantilla d'Almussafes
El futur de Ford serà decisiu per a la plantilla d'Almussafes

La decisió d'enviar a la planta valenciana la producció dels nous vehicles elèctrics de Ford no és fútil. Almussafes, un poble eminentment agrari, va canviar de dalt a baix amb l’arribada de Ford en la dècada dels setanta del segle XX. I gràcies a la factoria, paral·lelament ho va fer també la Comunitat Valenciana. Actualment, la població té vora 9.000 habitants, la meitat de la població activa treballa al polígon Joan Carles I (on està la Ford) i el 50% del pressupost municipal arriba directament de l’activitat de la fàbrica. La planta dona treball directe a unes 6.500 persones i indirecte a més de 25.000. Saarlouis, mentrestant, es queda de moment sense inversions en mobilitat elèctrica, si més no, que es coneguen públicament. La planta alemanya té 7.000 treballadors directes i la indústria auxiliar dona ocupació a 42.500 persones més. Des que s'hi va instal·lar Ford, el 1970, és el motor de l’economia regional.

Autoritats, patronal, clúster de l'automoció i la mateixa factoria d'Almussafes també respiren per haver vençut en el pols a la candidata alemanya de Saarlouis i es feliciten per una decisió que no només beneficia el sector, sinó que té impacte sobre tota l'economia valenciana. El comité d'empresa i la cúpula directiva local de la planta automobilística són unànimes en la valoració: hi ha futur. Almenys, en la pròxima dècada.

La UGT Ford, el sindicat majoritari, ha celebrat que hi haurà càrrega de faena per als deu anys vinents, com a mínim. En un comunicat dirigit als treballadors afiliats de la planta, l'entitat assegura que la decisió portarà amb si una profunda transformació cap a noves tecnologies i formes de fabricació que haurà de dur-se a terme durant els dos primers anys, fins que es produïsca el llançament del primer vehicle elèctric l'any 2025. I assenyala que d'ací a poc només fabricaran el Kuga. Per això caldrà negociar com i quan es desenvolupa la transformació, quin volum d'ocupació es requerirà en el futur i el redimensionament de la plantilla.

D'altra banda, l'Associació Valenciana d'Indústries de l'Automoció (AVIA) s'ha mostrat satisfeta per l'aposta de Ford per Almussafes i ha remarcat que beneficiarà prop de 25.000 famílies. A més, consolida el territori com a referent en mobilitat elèctrica i sostenible i pol d'inversió tecnològic, i suposa un baló d'oxigen per al conjunt de la indústria valenciana, no sols per al sector de l'automòbil, segons ha valorat la presidenta d'AVIA, Mónica Alegre.

També et pot interessar

stats