Alumnes de 120 centres educatius participen en un projecte per a aprendre a gestionar la seua economia jugant
Aprenen a controlar ingressos i despeses a través d’una manera divertida i pedagògica
Rebre des de menuts una bona educació financera és clau per a organitzar-se econòmicament en el futur. Per això, 120 centres educatius de la Comunitat Valenciana participen en un projecte per a saber controlar els ingressos, les despeses i, sobretot, com estalviar. És una manera divertida de rebre una xicoteta formació financera mentre aprenen a gestionar els diners jugant.
A través d'un joc on s'ha d'organitzar un viatge, l'alumnat del col·legi Palma de la Canyada assoleix conceptes econòmics que, d'una altra manera, no entendria. La formació està dedicada al fet “que tinguen un poc una visió d’alguns conceptes que no entenen com estalviar o fer un pressupost”, explica Alfons Nácher, mestre del col·legi Palma.
Gran part de l’alumnat ja rep una paga setmanal, i comença a aplicar aquesta educació financera. A Juana de la Torre l'ajuda a “estalviar per a comprar-se retoladors nous” i a Hugo Llorca, tots dos alumnes d’aquest nou projecte, li encanta viatjar, però és conscient que necessita racionar les despeses. Un aprenentatge fonamental en la societat actual, i més encara hui dia, ja que “és molt fàcil gastar, ho tenim sols a un clic”.
En el joc, els xiquets i xiquetes han de triar si gasten més o menys, i en quines coses. I fer-ho bé té premi, perquè un dels centres participants pot guanyar fins a 2.000 euros per al viatge de fi de curs. Amb els diners hauran de preparar i autogestionar el viatge, “és un premi que fa el viatge realitat”.
El projecte impulsat per Abanca fa ja sis edicions, i permet que l'alumnat participant entenga la importància de gestionar-se adequadament.