Anecoop aconsegueix un nou rècord de facturació: 1.126 milions, un 12,5% més

El volum comercialitzat de la cooperativa agroalimentària valenciana ha crescut el 13,7%, i ha superat les 740.000 tones

El director general d'Anecoop, Joan Mir, en la presentació de resultats de la campanya 2023-2024 a Algemesí
El director general d'Anecoop, Joan Mir, en la presentació de resultats de la campanya 2023-2024 a Algemesí / X: @CoopsAgroCV

El grup Aneccop va aconseguir el 2024 una facturació de 1.126 milions d'euros, el millor resultat després de créixer el 12,5% respecte a l'anterior campanya, amb un volum superior a 1,1 milió de tones.

El director general d'Anecoop, Joan Mir, ha destacat que la campanya 2023-2024 ha sigut "bona en general" i ha estimat que els danys per la dana, que va suposar la pèrdua de més de 40.000 tones de fruita (30.000 de caqui i 10.000 de cítrics), repercutiran en el resultat del present exercici, encara que ha mostrat esperança per la collita d'estiu.

A banda dels resultats consolidats del grup, la cooperativa agroalimentària Anecoop ha facturat el 11,6% més en la campanya 2023-2024 en comparació amb l'anterior, amb un rècord de 945 milions d'euros, mentre el volum comercialitzat ha crescut el 13,7% i ha superat les 740.000 tones. El grup ha presentat este divendres els resultats durant l'assemblea general a Algemesí (Ribera Alta), una de les localitats afectades per la dana i seu social de la cooperativa citrícola Copal.

Anecoop, que ha incrementat la quota nacional d'exportació de fruites i hortalisses al 5,04%, és una de les principals empreses de distribució de cítrics, hortalisses, fruites i vins, amb 61 socis de 13 províncies espanyoles que representen més de 20.000 agricultors.

Balanç per productes

La cooperativa ha comercialitzat 265.155 tones de cítrics, un 5,53% més respecte a la campanya anterior, dins de les fruites, que han crescut el 35,41% en volum (277.996 tones) i el 31,85% en facturació (346 milions d'euros), amb bons resultats per al caqui, el meló i el meló d'Alger.

Mir ha explicat que l'increment en fruites en una campanya "normal" ve precedit de la caiguda del 40% de la producció de caqui registrada l'any anterior.

Les vendes de fruita de pinyol han superat les 50.000 tones, amb un ascens pròxim al 50%, i les d'hortalisses han augmentat el 5,52% en volum ( 177.855 tones) i el 4,33% en ingressos (285 milions d'euros).

Els productes ecològics han sumat 31.783 tones comercialitzades, els de quinta gamma i elaborats han superat els sis milions d'euros de facturació, i les filials de flors del grup a França han obtingut més de 20 milions d'euros.

Clima d'incertesa

El president de Anecoop, Alejandro Montsó, ha afirmat que estan atents a l'impacte dels possibles aranzels a les importacions als Estats Units, l'acord comercial entre la Unió Europea (UE) i Mercosur, la competència deslleial i les plagues.

En la campanya 2023-2024, la cooperativa ha frenat el descens de la venda de vi per la situació geopolítica, especialment per la guerra d'Ucraïna, i pel descens del consum a la Xina i els Estats Units mitjançant l'obertura de nous mercats, el llançament de nous vins i la posada en marxa d'un pla estratègic.

Després de l'amenaça del president estatunidenc Donald Trump d'imposar aranzels del 200% a begudes alcohòliques de la UE, el director general ha destacat la "incertesa" generada per la situació dels EUA, on els vins "creixien molt" i havien aconseguit una facturació de vora dotze milions d'euros.

També et pot interessar

stats