Directes
Ara en la televisió
XINO XANO
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

Ascer presenta una estratègia amb l'objectiu que les vendes de taulell rebroten el 2025

La campanya pretén frenar la caiguda de les exportacions i lluitar contra la competència deslleial de països de fora de la UE

El president d'Ascer, Vicente Nomdedéu, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, este dijous a la seu de la patronal ceràmica / Europa Press

El president d'Ascer, Vicente Nomdedéu, preveu que el 2024 es tanque amb un descens de les vendes i que el rebrot arribe el 2025. Per a aconseguir frenar la caiguda de les exportacions i lluitar contra la competència deslleial de països de fora de la UE, han presentat este dijous una potent campanya de comunicació amb el suport de la Generalitat i la Diputació per a defensar les virtuts de la ceràmica de Castelló, espanyola i europea.

Des de la patronal ceràmica ha indicat que la UE no ha donat solució als problemes de competència deslleial de països com l'Índia i Turquia, als quals se'ls van aplicar aranzels del 7% i 8% respectivament per competir de manera il·legal. "Un any després de les imposicions dels aranzels a les importacions de producte indi no sols no s'havien reduït, sinó que havien crescut un 64% a Europa, en un exemple del fracàs de les mesures comercials de la UE", segons ha assenyalat el secretari general, Alberto Echavarría. Països que, com que no han de complir amb les mesures ambientals o laborals europees, aborden el mercat amb una diferència enorme de cost que els permet ser més competitius.

Davant esta situació, la campanya fa valdre la ceràmica d'ací enfront de la produïda fora de països de la UE i posa el focus en el valor diferencial. "Conscienciar i educar el prescriptor, el consumidor i el regulador en l'ús responsable i ètic que hi ha darrere d'un taulell europeu", ha dit Echavarría.

Un vídeo manifest i quatre de testimonials

La campanya 'L'ingredient secret' té quatre línies d'atac. En primer lloc, un suport audiovisual potent a través d'un vídeo manifest i quatre de testimonials que, en segon lloc, es distribuirà en xarxes socials i mitjans amb suport d'una pàgina web en la qual hi haurà molta informació. En tercer lloc, hi haurà una acció potent en mitjans i, finalment, hi haurà una acció directa al distribuïdor.

"L'acció principal sobre la qual pivota la campanya posa el focus en allò que no es pot copiar, la qual cosa ens defineix, els nostres valors i, sobretot, el respecte per com fem les coses: respecte al medi ambient, respecte a les persones, el respecte a les idees i el respecte als clients", ha destacat Echavarría.

L'acció principal sobre la qual pivota la campanya posa el focus en allò que no es pot copiar, la qual cosa ens defineix, els nostres valors i sobretot el respecte per com fem les coses: respecte al medi ambient, respecte a les persones, el respecte a les idees i als clients

El respecte pel medi ambient, la cura pels drets dels treballadors i les condicions de treball, el respecte per les idees que porta el sector a ser líders en disseny i innovació amb noves maneres d'entendre els espais vestits per la ceràmica i un servei d'atenció excel·lent al client, des de la idea del projecte fins a la col·locació del taulell.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha indicat que "el que no es veu no existeix" i que la batalla de la visibilitat i presència en els mercats és només una de les que té el sector i "per això, vam creure important donar suport a esta campanya". "Hui, amb la presentació d'esta campanya, demostrem que el sector ceràmic pot confiar en este Consell".

Mazón defensa el transitori d'anivellament i acusa el PSPV "d'incoherència"

D'altra banda, el cap del Consell ha tornat a defendre "el fons transitori d'anivellament, sense renunciar al problema del deute ni a cap de les nostres reivindicacions". "Si no canviem el sistema de finançament o tenim un fons d'anivellament, el deute és pa per a hui i fam per a demà", ha dit.

"I si el deute està destinat a menjar-nos el contingent català, que ens perjudica molt, o a atacar les nostres competències autonòmiques a l'hora d'abaixar impostos, perquè a canvi se'ns vol obligar al fet que no puguem exercir la nostra política fiscal, fet que comença a sonar a dubtosa".

Per tant, ha destacat que "no hi ha una proposta del govern socialista respecte al deute, no hi ha unes condicions, no hi ha uns requisits, no hi ha res". I ha afegit que el sembla "greu" que el Partit Socialista haja renunciat expressament a un fons transitori que ens equipare amb la resta fins que tot això s'arregle. "Com és possible que es renuncie a més de 1.700 milions d'euros a l'any? La incoherència del PSOE és esbalaïdora".

Mazón viatjarà després a Vilafranca (Ports), on assistirà a l'acte de solta d'aigües en basses d'explotacions ramaderes i finalitzarà la visita a les instal·lacions de l'empresa tèxtil Marie Claire, que acaba de reiniciar l'activitat després de canviar de propietaris.

la Plana Alta Indústria