AVA-ASAJA estima tres milions d’euros en pèrdues al camp pel graníssol de dimarts
A les comarques de la Ribera Alta, l'Horta Sud i la Foia de Bunyol la pedra va causar danys en 8.500 hectàrees de cultius
L'Associació Valenciana d'Agricultors AVA-ASAJA ha fet una estimació inicial de tres milions d’euros en pèrdues al camp valencià per les granissades que dimarts van afectar —sobretot— les comarques de la Ribera Alta, l'Horta Sud i la Foia de Bunyol.
L’extensió dels cultius danyats s’ha calculat en 8.500 hectàrees i d'eixa superfície, 2.400 hectàrees van quedar perjudicades de manera considerable. La fruita de pinyol com la pruna, la nectarina i la bresquilla, que començaven a collir, ha sigut la principal afectada de minves que arriben al cent per cent de la collita. També van quedar minvats altres cultius, com els cítrics, el caqui, la vinya, l'alvocat i l'ametler.
Els termes municipals més afectats van ser Montroi, Real, Alfarb i Llombai, amb pèrdues que arriben al 100%; Picassent i Torís, amb danys també significatius en diversos punts de cada terme municipal, i en un grau més baix d’afectació, Alginet, Catadau, Montserrat, Godelleta, Carlet i Alboraig.
Com ha explicat l’associació, en alguns camps de fruita de pinyol es dona per acabada la campanya. Encara és prompte per a calcular les pèrdues econòmiques a causa de l'estat fenològic dels arbres, sobretot en cítrics i caqui, però han demanat a Agroseguro que accelere la peritació de les parcel·les afectades per tal que els agricultors perceben les indemnitzacions com més prompte millor.