Avacu denuncia increments de preus de fins el 103% en aliments quotidians
L'associació de consumidors ha analitzat el preu de 21 productes en diferents supermercats i hipermercats valencians
El meló costa un 103,59% més en juny de 2022 que durant el mateix mes de l'any passat; el pimentó roig, un 35,36% més, i els ous són un 35,17% més cars. Aquests són els principals encariments d'una llista de 21 productes que es troben en supermercats i hipermercats. L'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) els ha analitzat comparant els preus actuals amb els de desembre de 2021 i, en determinats productes de temporada com el meló d'alger i meló de tot l'any, amb els preus que tenien fa un any.
Llet, pollastre, carn de conill, oli d'oliva, mel, arròs, creïlles o cava són alguns dels productes que ha analitzat Avacu i tots s'han encarit. El repunt de preu més baix el registra la carn de conill, que repunta un 8,96%, i la mel, que s'encareix un 8,97% en comparació amb el que costava a finals de l'any passat. També puja un poc menys del 10% el preu del pollastre (9,91%).
L'analisi d'Avacu va en línia amb el repunt detectat en el preu de la fruita de temporada. La pujada generalitzada en els preus de l’electricitat i els carburants, així com l’augment de la demanda de fruita com el meló d’alger, les cireres o les bresquilles en temporada estival explicarien aquest increment en els preus.
El reponsable d'Avacu, Fernando Móner, ha analitzat aquest repunt: "Sens dubte, aquest increment supera amb escreix les actualitzacions de pensions i salaris de la majoria d'espanyols, que ha suposat una dura prova per al nostre poder adquisitiu". Móner remarca que els ciutadans que han tingut la possibilitat, han hagut d'agafar dels estalvis generats durant els primers mesos de la pandèmia i han hagut de començar a modificar dràsticament els hàbits de compra i consum.