Directes
Ara en la televisió
LA VIA VERDA
Ara en la ràdio
TERRA DE BOUS (reemissió)

El Banc d'Espanya revisarà a la baixa la previsió de creixement per la guerra comercial

L'última previsió situe en el 2,7% el creixement del PIB per a enguany

Banc d'Espanya / PhotoStk (Shutterstock)

El governador del Banc d'Espanya, José Luis Escrivá, ha avançat este dimecres una revisió a la baixa de les previsions de creixement econòmic d'Espanya per l'impacte de la guerra comercial. "Haurem de revisar a la baixa les previsions de creixement", ha assenyalat Escrivá en declaracions en TVE, on ha recordat que l'última previsió situe en el 2,7% el creixement del PIB per a enguany.

El governador ha assenyalat que el que està ocorrent després de les decisions de l'administració de Donald Trump d'imposar aranzels "té el potencial de generar efectes negatius sobre l'activitat econòmica" però que el context és "molt incert" i és difícil calibrar-lo. "Encara no tenim elements precisos de com es materialitzarà", ha afegit Escrivá, que ha evitat parlar de recessió, però sí que ha reconegut que hi haurà un impacte econòmic. "Estem en una situació d'una extraordinària complexitat des del punt de vista econòmic i geopolític i també d'una enorme incertesa", ha incidit.

El Banc d'Espanya ha revisat a l'alça en la seua última actualització el creixement del PIB previst per a Espanya en dues dècimes respecte a les projeccions de desembre, des del 2,5% fins al 2,7%. La pròxima revisió trimestral serà al juny.

També et pot interessar