El Banc d'Espanya va rebre tretze milions d'euros en bitllets deteriorats per la dana
La força de l'aigua es va emportar diners de particulars, però també de caixers, botigues i negocis
La subgovernadora del Banc d'Espanya, Soledad Núñez, ha explicat este dimarts que l'entitat ha rebut tretze milions d'euros en bitllets deteriorats per la dana de finals d'octubre del 2024. Núñez, en un desdejuni informatiu del Club Diàlegs per a la Democràcia, ha afirmat que el Banc d'Espanya va treballar ràpidament amb les entitats quan va ocórrer la catàstrofe —que va destruir també molts caixers i sucursals de la zona— perquè l'efectiu no hi faltara.
En la seua opinió, es va haver de fer un esforç important "i ho van aconseguir", la qual cosa ha permès que al Banc d'Espanya arribaren "quantitats tremendes de bitllets deteriorats, un total de tretze milions d'euros". Ha explicat que, en el cas dels particulars, se'ls va canviar el bitllet fet malbé per un de nou, però en altres casos no. Ha comentat que, si es tracta de bitllets en molt mal estat, cal llavar-los i després eixugar-los.
D'altra banda, quan li han preguntat per una hipotètica desaparició dels diners en efectiu, ha respost que és possible, però per a esbrinar-ho falten molts anys i, encara que l'ús de l'efectiu ha anat disminuint, sobretot després de la pandèmia, "els diners en efectiu estan ací i els bancs centrals hem de continuar proveint-ne la població si hi ha gent que ho demana".