El BOE publica l'ampliació del port de València i l'adjudicació a Baleària de la nova terminal de passatgers
La resolució posa fi a la via administrativa i ara es podrà interposar un recurs de reposició o un recurs contenciós administratiu en el TSJCV
El Butlletí Oficial de l'Estat publica aquest divendres el projecte constructiu del moll de contenidors de l'ampliació nord del port de València i l'adjudicació a l'empresa valenciana Baleària Eurolineas Marítimas de la construcció i explotació de la nova terminal pública de passatgers.
La setmana passada, el consell d'administració de l'Autoritat Portuària de València (APV) va donar llum verda al projecte d'ampliació nord, dotat d'una inversió publicoprivada de prop de 1.564 milions d'euros, amb els vots en contra de l'alcalde de València, Joan Ribó, i el secretari autonòmic de Vicepresidència de la Generalitat, Iván Castañón, tots dos de Compromís. Va ser en sessió extraordinària, una vegada emés l'informe de compatibilitat amb l'estratègia marina del Ministeri per a la Transició Ecològica, favorable al projecte amb 21 condicions.
Segons la resolució del BOE, que posa fi a la via administrativa, els interessats en l'expedient que no siguen administracions públiques, podran interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el consell d'administració de l'APV, o directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) durant dos mesos a partir d'aquest dissabte.
A més, les administracions públiques podran interposar un recurs contenciós administratiu, en el mateix termini de dos mesos i davant el TSJCV, sense perjudici de poder efectuar el requeriment previ en la forma i termini determinats en l'article 44 de la Llei 29/1998, de la jurisdicció contenciosa administrativa.
D'altra banda, el passat 10 de novembre, Valenciaport va aprovar també amb dos vots en contra l'adjudicació a Baleària de la nova terminal pública de passatgers, durant un termini de 35 anys prorrogable fins a 50, amb una inversió total de cent milions d'euros (37 milions per part de la naviliera i la resta de la APV) i la previsió que comence a operar en 2025 amb una superfície d'uns 100.000 metres quadrats.
Aquesta concessió, d'acord amb el BOE, servirà de suport per a la prestació del servei portuari al passatge de línia regular nacional i internacional i al passatge de creuers turístics, tant en règim de port base com en règim de trànsit. Es podrà autoritzar de manera puntual la manipulació de càrrega general de vaixells Ro-Ro.