Carlos Faubel (UGT): "Ford s'està repensant l'aposta d'Almussafes com a plataforma per a fabricar els vehicles elèctrics"

El sindicat ha demanat una reunió urgent amb la direcció europea de la multinacional per la incertesa sobre el projecte d'electrificació, que han alimentat els dubtes sobre la participació o no de Ford en la segona convocatòria d'ajudes del Perte elèctric

El portaveu de l'UGT a Ford Almussafes, Carlos Faubel
El portaveu de l'UGT a Ford Almussafes, Carlos Faubel / À Punt NTC

Nervis entre la plantilla de Ford Almussafes. S'acosta la fi de la fabricació de la furgoneta Transit, que els sindicats estimen per a març del 2024, sense novetats sobre l'electrificació de la planta. "Tot indica, i ho veiem vindre, que Ford s'està repensant l'aposta d'ubicar la plataforma per a fabricar els vehicles elèctrics europeus a Almussafes, que va anunciar fa un any des de Detroit", ha advertit en Les notícies del matí Carlos Faubel, el portaveu de la UGT, el sindicat majoritari a la planta valenciana.

Ford va despenjar-se de la convocatòria d'ajudes del primer Perte del vehicle elèctric, i la indefinició sobre el segon, que ara comença, ha encés totes les alarmes a les instal·lacions valencianes. Segons Faubel, "tot indica que s'arribarà tard" a l'objectiu de fabricar vehicles elèctrics el 2026 a les instal·lacions valencianes.

La UGT ha sol·licitat una reunió amb la direcció europea de la multinacional per a demanar "claredat i concreció en els terminis" per a l'electrificació. La trobada volen que siga la setmana que ve, aprofitant una cimera sindical a Colònia.

"Hi ha hagut temps suficient i volem saber si Ford presentarà candidatura o no al Perte i si és que no, que ens diga per què i en quina situació estem. (...) Esperem que només siga un retard. Potser s'estan repensant l'aposta definitiva, si és d'un volum més gran o més xicotet", ha manifestat Faubel.

Tot indica que s'arribarà tard als objectius d'electrificació

El representant sindical considera que, després dels sacrificis laborals assumits en la competició europea per a aconseguir la fabricació dels models elèctrics, la plantilla d'Almussafes "està legitimada per exigir a la direcció europea i mundial que clarifiquen la situació". I adverteix que "no s'entrarà" en noves negociacions amb la multinacional "sense tindre clar i datat el futur i les inversions" a partir del final de la fabricació del model Transit.

Respostes abans de desembre, quan es resoldrà l'ERO

El sindicat reclama "terminis, solucions i respostes" abans de desembre, a tot estirar, quan es resoldrà l'ERO amb què s'ha despatxat 1.144 persones, que la multinacional ha justificat precisament pel procés de reconversió elèctrica i la fi de la producció dels S-Max i Galaxy a l'abril, i del Transit el 2024. El Kuga és l'únic model amb continuïtat a la planta fins a l'electrificació, però la seua fabricació també s'ha vist perjudicada per la falta de components elèctrics, que va parar la producció a mitjan maig i tornarà a fer-ho a final d'aquest mes, entre el 26 i 30 de juny.

Els plans oficials de Ford impliquen electrificar tota la flota de passatgers el 2030 i el conjunt de la cartera de vehicles el 2035. La multinacional ha anunciat que el 2024 presentarà tres vehicles de passatgers i quatre comercials elèctrics, i manté l'objectiu de fabricar 600.000 unitats electrificades el 2026, per a arribar a 1,2 milions en els sis anys següents.

També et pot interessar

stats