El CEO de Ford Espanya defén l'electrificació com a garantia de futur per a la planta d'Almussafes
La multinacional ha presentat en Emobility Expo World Congress de València el seu nou model Explorer 100% elèctric, que fabrica la planta alemanya de Colònia
El president i conseller delegat de Ford Ibèria, Jesús Alonso, ha assegurat que el procés d'electrificació dels vehicles és "garantia de futur de tot el sector" i particularment de la planta d'Almussafes, segons ha explicat durant la primera jornada de l'Emobility Expo World Congress, el congrés sobre mobilitat que acull Fira València. Alonso ha declinat fer noves valoracions sobre l'expedient de regulació d'ocupació en curs —en plena negociació amb els sindicats— amb què la multinacional vol desfer-se de 1.144 treballadors, concentrats principalment en la planta de vehicles. La direcció ha proposat donar eixida en l'ERO a bona part de la plantilla més jove, ja que la de més edat va acollir-se a prejubilacions incentivades en els anteriors.
Durant la jornada, Ford ha presentat el nou Explorer, un model cent per cent elèctric que la firma fabricarà a Colònia i que no té implicacions per a l'estructura valenciana. "Almussafes ve en les següents versions elèctriques, serà més avant" quan s'anuncien els models elèctrics que s'adjudicaran a aquestes instal·lacions, ha aclarit. Segons ha indicat "a València encara no està definit" com seran els futurs vehicles elèctrics que es fabriquen.
Un canvi de paradigma
Preguntat pels canvis que l'electrificació portarà a l'ocupació, Jesús Alonso només ha advertit que tant el cavbi d'energia com la connectivitat "estan canviant moltes regles del joc". Abans, en una ponència el director de producció de Ford Espanya, Dionisio Campos, ha advertit que l'electrificació suposa un "canvi radical de perspectiva" tan significatiu com en el seu moment va ser "la producció lineal". En tot cas, per a Campos la planta d'Almussafes és "la millor posicionada per a crear el vehicle elèctric del futur" de les que Ford té a Europa.
Sense col·laboració amb Volkswagen
D'altra banda, Alonso ha confirmat que Ford no té, de moment, cap pla de col·laboració amb la gigafactoria de bateries que construeix a Sagunt PowerCo, la filial del grup Volkswagen.