Boluda rebutja la limitació dels megacreuers proposada per Catalá: "On està el límit?"
La CEV lamenta "una certa campanya mediàtica" en la qual s'està "magnificant el problema amb el turisme, que des de l'òptica del sector turístic valencià creiem que no és tan greu"
L'empresari navilier i president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha manifestat este dilluns que no li "agrada prohibir res, i menys en un port" en referència a les declaracions de l'alcaldessa de València, María José Catalá, de limitar els megacreuers a partir de 2026. Així, ha qüestionat què s'entén per "megacreuers" i ha assegurat no conéixer-ne "cap". En este sentit, ha afirmat que els que hui dia naveguen són tots de la mateixa grandària, mentre que dels xicotets en queden pocs i no toquen ports com el de València. "On està el límit entre la grandària dels creuers?", s'ha preguntat.
Durant un col·loqui amb el vicesecretari d'Economia del Partit Popular, Juan Bravo, l'empresari ha respost a Catalá: "Prohibir per prohibir ja ho hem patit bastant en esta ciutat" i que abans "es poden habilitar un altre tipus de mesures". Boluda ha afegit: "A més, cal saber on està la línia perquè no es pot dir mega alguna cosa que no se saben les dimensions". En qualsevol cas, ha puntualitzat que encara no ha abordat l'assumpte amb el govern municipal, però creu que "tindran alguna explicació".
La CEV demana limitar l'activitat empresarial "el mínim"
La presidenta de CEV València, Eva Blasco, ha assenyalat que l'organització empresarial haurà d'estudiar amb detall el text de la moratòria plantejada per l'Ajuntament de València per a apartaments turístics, però que la posició de la patronal és que "cal diferenciar uns casos i altres i limitar l'activitat empresarial el mínim possible".
Així ho ha indicat, en declaracions als mitjans, abans de signar del conveni de col·laboració entre la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) i l'Ajuntament de València, amb motiu de la Capitalitat Verda Europea.
Blasco ha reconegut que "hi ha una realitat respecte a aquells apartaments en comunitats on hi ha veïns que estan vivint i això genera unes incomoditats".
D'altra banda, ha apuntat que la problemàtica en els baixos "ve del govern anterior" que va concedir "multitud de llicències que també caldrà estudiar cas per cas".
D'altra banda, respecte a la mesura anunciada de limitar l'arribada de megacreuers el 2026, ha reiterat que s'ha d'analitzar "amb detall" i ha afegit que estos vaixells "possiblement" serveixen per a desestacionalitzar l'activitat. "En determinats moments podria ser necessària una distribució de la càrrega al nostre destí", ha assenyalat.
Eva Blasco ha lamentat que existisca "una certa campanya mediàtica" en la qual s'està "magnificant eixe problema que tenim amb el turisme, que des de l'òptica del sector turístic valencià creiem que no és tan greu".
Així, ha assenyalat que s'ha de "millorar com a destí" i "organitzar fluxos turístics", però ha insistit que "s'ha generat un debat en certa manera artificial mogut per determinats interessos perquè hem passat en sis mesos de tindre una situació turística sostenible a paréixer que és insostenible".