Directes
Ara en la televisió
MERIDIÀ ZERO
Ara en la ràdio
LÍNIA DE FONS (reemissió)

La CEV revela que el segon Botànic va frenar l’ampliació de l’aeroport d’Alacant-Elx

El president de la patronal valenciana desvela que Infraestructures es va mostrar a favor de la segona pista, però Medi Ambient s'hi va posicionar en contra

Avions a l'aeroport d'Alacant-Elx, que actualment té una única pista / À Punt NTC

La Confederació Empresarial Valenciana (CEV) ha culpat el govern de Ximo Puig de frenar l’ampliació de l’aeroport d’Alacant-Elx amb una segona pista, una reivindicació d'aquesta agrupació d'empresaris. El president de la patronal, Salvador Navarro, ha culpabilitzat el segon executiu del Botànic d’impedir-ne l’ampliació, el cinqué d’Espanya amb més tràfic de passatgers, perquè la Conselleria de Medi Ambient s'hi va oposar, a diferència de la d’Infraestructures, que es va mostrar favorable a l’ampliació.

Així ho ha revelat Navarro durant la seua intervenció en el fòrum del diari Información a Alacant. El president de la patronal valenciana assegura que el pla director de la segona pista de l'aeroport, que ha qualificat d’infraestructura “estratègica”, es va enviar al segon Consell que va presidir Ximo Puig perquè el revisaren les conselleries d'Infraestructures i Medi Ambient.

La primera Conselleria, en mans del PSOE, va emetre un dictamen favorable a la segona pista, però “sorprenentment Medi Ambient va contestar negativament”, per la qual cosa “qui va parar la segona ampliació de l'aeroport d'Alacant-Elx va ser el nostre govern autonòmic”, afegia basant-se en la informació que li ha transmés Aena. Cal recordar que les competències de Medi Ambient, les assumia la conselleria d’Agricultura, Emergència climàtica i Transició Ecològica, en mans de Compromís.

Segons ha exposat Navarro, Aena està disposada a ampliar l’aeroport de l'Altet, perquè és un ens que busca augmentar la facturació, el que seria possible amb la segona pista. El president de la CEV ha defés que, ja el 2015, l'aeroport d'Alacant-Elx va aconseguir els 15 milions de passatgers, “la xifra òptima per a escometre una segona pista, com va ocórrer a Màlaga”.

A més, Navarro ha apuntat que, després de la reducció de visitants derivada de la pandèmia, l’aeroport ha revalidat les xifres anteriors a la pandèmia i ha pronosticat que tancarà el 2023 amb un rècord absolut de viatgers.

Mobilitat Medi ambient Turisme

També et pot interessar