Cevisama obri este dilluns amb una oferta majoritàriament europea

El 96% dels expositors són europeus i un 73% són espanyols, la meitat de Castelló, en una aposta per potenciar la qualitat contra la competència deslleial d'altres mercats

Cevisama 2025
Cevisama 2025 / Fira València

A Fira València obri este dilluns les portes Cevisama, el certamen líder a Espanya del sector ceràmic, equipament per a bany i pedra natural. Disseny, sostenibilitat, innovació, tecnologia, tendències, construcció industrialitzada, maquinària, nous materials, tot això i molt més es podrà veure fins divendres. El certamen, que en l'edició del 2024 va registrar més de 70.000 visites, preveu atraure un important nombre de visitants professionals i prescriptors provinents dels cinc continents.

La fira posa el focus en el "made in Europe", de manera que s'alinea completament amb els missatges que defensa el sector en la seua campanya sobre l'"ingredient secret" i el respecte que la indústria ceràmica espanyola inclou en tota la seua activitat, segons ha informat la patronal ceràmica Ascer.

És una aposta per a potenciar la qualitat i la solvència de la producció europea contra la competència deslleial d'altres mercats com ara l'asiàtic. De fet, de les prop de 400 empreses i marques expositores de Cevisama 2025, fins a un 96% procedeixen del continent europeu.

Espanya, amb un 73% del global, ocupa la primera posició en el rànquing d'expositors i més de la meitat són de la província de Castelló. Hi participen 38 empreses espanyoles de taulells i paviments ceràmics associades a la patronal ceràmica Ascer.

El següent país amb més pes és Itàlia, amb el 13% sobre el total. En tercer lloc, estan els expositors portuguesos, amb un 5%. També hi ha empreses d'Alemanya, Grècia, els Països Baixos, Suècia i Ucraïna.

De fora de la UE, Cevisama acull una empresa ceràmica algeriana, un expositor de complements de bany xinés, un altre de pedra natural de Palestina i diverses signatures d'utillatge i accessoris per a la construcció del Brasil i Turquia.

Hotel Cevisama

L'organització firal s'ha bolcat a oferir activitats d'alt valor i inclou com a novetat la instal·lació Hotel Cevisama, dissenyada per Héctor Ruiz-Velázquez, que reivindica el paper del material ceràmic en el canal contract.

La instal·lació de més de 800 metres quadrats recrea un establiment hoteler mediterrani que fusiona sostenibilitat, disseny innovador i un enfocament centrat en les persones. El projecte compta amb la participació de més de trenta signatures capdavanteres de ceràmica, bany, construcció i equipament per a l'hàbitat.

Catàleg digital de les empreses

Ascer ha desenvolupat, amb el suport de l'ICEX, un catàleg digital on s'arreplega la informació de les empreses de Tile of Spain expositores.

El catàleg és accessible a través de la secció Cevisama de la web www.tileofspain.com, des d'on també es podrà accedir al banc de recursos audiovisuals amb entrevistes als expositors, i imatges dels seus estands i les novetats presentades.

D'altra banda, les diferents activitats programades durant el certamen podran seguir-se des del perfil d'Instagram de @tileofspain.

Visita de mitjans internacionals

Ascer organitza la visita a la fira d'un grup de més d'un centenar de mitjans de comunicació i prescriptors provinents de 24 països. Els participants compten amb un programa complet de visites a estands, així com la participació en la conferència de premsa internacional i el lliurament dels Premis Ceràmica en arquitectura i interiorisme el dimarts 25 de febrer.

En esta conferència de premsa de Tile of Spain s'oferiran les principals novetats del sector quant a dades, accions de promoció i novetats de disseny en superfícies ceràmiques del 2025, a càrrec de l'OTH de l'Institut de Tecnologia Ceràmica.

Xarrades d'estudis d'arquitectura i disseny i demostracions de col·locació

El programa paral·lel preparat per Cevisama inclou una agenda completa de xarrades dirigides al públic prescriptor —fòrum d'interiorisme, arquitectura i contract— a càrrec de reconeguts estudis d'arquitectura i disseny. També hi haurà espai per a demostracions de tècniques de col·locació amb la trobada de Proalso.

Enguany, com a novetat, se celebrarà per primera vegada un concurs de col·locació per a estudiants en el qual participen alumnes de cicles formatius de grau mitjà d'Obres d'Interior, Decoració i Rehabilitació provinents d'Almeria, Guadalajara, Toledo, Lleida, Càceres, La Rioja i València.

D'altra banda, Fira Hàbitat València compta amb un espai destacat a Cevisama. Este acostament reforça les sinergies entre tots dos esdeveniments, especialment en vetes de mercat com ara l'equipament per a espais públics, hostaleria i hoteleria.

També et pot interessar

stats