Les cistelles de Nadal pugen entre un 2% i 5% però mantenen la demanda

Hi ha cistelles de tota mena: veganes, sense gluten, solidàries i fins i tot dedicades als animals de companyia

El director de l'empresa Sadival mostra les diverses cistelles de Nadal / À Punt NTC

La demanda del regal per excel·lència de les festes de Nadal no ha baixat i el sector s'ha adaptat a la crisi de preu dels aliments. Les empreses distribuïdores de les cistelles ajusten preus per la pujada continuada del cost dels aliments.

Enguany, els lots amb productes com l'oli d'oliva, el pernill o el formatge s'incrementen lleugerament. Tot i això, les vendes continuen, un any més, a l'alça. En aquest magatzem de vint mil metres quadrats es guarden mig milió de caixes i cistelles de Nadal, i se n’elaboren uns 12.000 lots diaris. “Ja estem un 20 % per damunt de les vendes de l'any passat”, explica Antonio Gea, director de Sadival.

Amb els aliments un 15 % més cars que fa un any, el sector ha optat per pujades de preu entre el 2% i el 5 %, segons diu Gea, “intentem ajustar el nostre marge i no traslladar tot l’increment de preu al client”.

La fórmula de la cistella perfecta no és cap secret, el client busca combinar qualitat i quantitat de productes en una mateixa caixa, com per exemple oli d'oliva, pernill, salsitxó de bellota, formatge d'ovella, massapà, torrons o neules són els més comuns. Hi ha caixes que costen 30 euros i d’altres 300, però com diu Gea, “es tracta d’adaptar-se a cada economia”.

El gust de la clientela cada vegada és més divers i apareixen cistelles de tota classe i amb temàtica pròpia, “cistelles veganes, sense gluten, solidàries”, i fins i tot dedicades als animals de companyia.

També et pot interessar

stats